Spor tutkusu her geçen gün artıyor. Farklı branşlarda farklı etkiler yaratan spor özellikle Avrupa’da teknoloji stratejileriyle izleyicileri kendine çekmeyi başarıyor. Peki gelecekte bizleri neler bekliyor? Seçkin Renklibay yazdı...
Sporda teknolojinin önemi 2023'te daha da artacak gibi görünüyor, spor için daha kapsayıcı ve kârlı bir geleceğin anahtarının teknolojinin elinde olduğuna inanmak gerek. Spor tutkusu her geçen gün artıyor. Farklı branşlarda farklı etkiler yaratan spor özellikle Avrupa’da teknoloji stratejileriyle izleyicileri kendine çekmeyi başarıyor diyebiliriz. Spor ekonomisi araştırmalarında canlı spor organizasyonlarına katılımın bir önceki yıla göre artışda olduğunu gösteriyor.
Aslında bu yazımda büyük spor organizasyonlarının Ana sponsorluğunu yapan önemli bir global firma tarafından Avrupa’da gerçekleştirdiği veriler içeren bir araştırma sonucundan bahsedeceğim.11 binden fazla Avrupa vatandaşı ile yapılan anket, sporun toplumun her yerinde güçlü bir kalp atışı olmaya devam etmesi nedeniyle, 2022'de 2021'de olduğundan daha fazla insanın canlı spor etkinliklerine katıldığını ve düzenli olarak egzersiz yaptığını ortaya koyuyor. Spora olan coşku, sektör genelinde tüketici harcamalarında da önemli bir artışa neden oldu.
Spora Güç Veren Konu: Teknoloji
Son 12 ayda, sporun dijital ayak izi artmaya devam etti ve her on Avrupalıdan altısından fazlası teknolojinin en sevdikleri etkinliklerden, takımlardan ve rakiplerden nasıl keyif aldıkları konusunda önemli bir yaşam çizgisi olduğunu belirtti.
Yapılan araştırmada 2022'de spordan keyif almak için teknolojiyi en çok kullandıkları beş yol şunlar oldu:
- Etkinlikleri sosyal medyada uzaktan takip etmek,
- Aynı anda birden fazla maçı izlemek,
- Sanal gerçeklik aracılığıyla bir spor etkinliğini deneyimlemek,
- Akış platformları aracılığıyla e-spor müsabakalarını izlemek ve müzik dinlemek.
Sporda teknolojinin önemi 2023'te daha da artacak gibi görünüyor, spor için daha kapsayıcı ve kârlı bir geleceğin anahtarının teknolojinin elinde olduğuna inanmak gerek.
Geleceğin Stadyumları ve VR Teknolojisi
Avrupa’da gerçekleştirilen araştırmada spor hayranlarının dörtte birinden fazlası, şimdiden VR aracılığıyla spor deneyimi yaşadı ve tüm katılımcıların yarısı bunu gelecek yıl yapmayı umuyor. Taraftarların %21'i maç gününde bir atlet olmanın nasıl bir his olduğunu gösteren sürükleyici teknolojiyi deneyimlemeyi umut ederken, VR ayrıca geleceğin stadyumunun önemli bir parçasını oluşturacak gibi görünüyor.
Teknolojinin konfor sunması spor alanlarına gidişe engel olmadığını da söyleyebiliriz.
2022'de Avrupa’da futbol, basketbol, tenis, voleybol ve bisiklet en popüler spor branşlarıydı.
2022'deki etkinliklere katılma deneyimlerinin 2021'dekinden daha iyi olduğunu söyleyen her on taraftardan altısı ile dolu stadyumların ve mekanların geri dönüşü taraftar memnuniyeti üzerinde önemli bir olumlu etki yarattı.
İlgi çeken spor etkinlikleri yapılan araştırmada şu özellikleriyle ön plana çıkıyor.
1. Molalarda/ devre arasında canlı müzik
2. Engelli hayranlar için daha iyi tesisler
3. Canlı menajer/oyuncu iletişimini duymak için kulaklıklar
4. "Oyuncunun görüşünü" göstermek için VR deneyimleri
5. Oyun içi taraftar etkileşimi
6. Maç günü alışverişi için perakende satış mağazaları
7. Maçtan önce brunch
8. Diğer eğlenceleri izlemek için koltukların arkasındaki TV ekranları
9. Saha manzaralı Spa tesisleri
10. Kalabalıktaki hayranlar için temalı süslü elbiseler
Bu alanlarda eksik maddelere göre çalışmalar yapılabilir.
Egzersiz Ekonomisi Gelişiyor ve Yüzme Branşı Önem Kazandı
Yapılan araştırma da önemli bir diğer spor endüstirisi bölümü ise egzersiz yapma yerleri. Spor eğlencesinin keyfini çıkarmanın yanı sıra, Avrupa'nın egzersiz yapma süreci güçlenmeye devam ediyor. Avrupalıların yarısından fazlası 2022'de 2021'e göre daha fazla egzersiz yaptığını da belirtelim. Geçen yıl ki aynı ölçüme göre 10 puanlık bir artış yüzme, yürüyüş,koşu, futbol ve halter en popüler fiziksel aktivitelerdi. Bu arada yapılan araştırmalara göre profesyonel spor aktivitesine artış da olduğunu belirtelim. 2022 yılında ayrıca spor salonlarına ve eğlence merkezlerine kitlesel bir dönüş sinyali verdi. On kişiden dördünden fazlasının ev egzersizlerine veya park koşularına gitmek yerine egzersiz yapmak için üyelik ödemesi yaparak spor tesislerine gitmeyi tercih etmiş. Bu, erişimin ücretsiz olduğu ortamlarda egzersiz yapmayı tercih eden insan sayısının 2021 verilerine göre düştüğü anlamına geliyor.
Ayrıca spor ekipmanlarına olan harcamalarında artış da olduğunu bilgisini de vermek isterim. (Mastercard Sportindex)
Özetin özeti: Spor ekonomisi pastasında teknolojik gelişmeler bir hayli yer kaplıyor.İnsanların spora katılımını,spora olan tutkularını,spor organizasyonlarında ilgilerini çeken süreçleri artık teknoloji sayesinde arttırabildiği gibi yapılan araştırmalarla da spor endüstrisinin her başlığının gelişmekte olduğunu görebiliyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder