Toyota Corolla Hatchback 1.2 Turbo Flame X-Pack inceleme
Toyota Corolla, 50 yılı aşan tarihi ve 46 milyonu aşan üretimi ile dünyanın en çok tercih edilen otomobili ve gerçek bir efsane. Bilindiği gibi Corolla Sedan, ülkemizde üretiliyor. Ancak Corolla Hatchback İngiltere’de üretiliyor. Corolla HB ülkemizde 1.2 Turbo 114 HP ve 1.8 Hybrid 122 HP’lik motor seçenekleri ile satılıyor. Ülkemizde manuel şanzıman seçeneği sunulmayan yeni Toyota Corolla Hatchback’te CVT şanzıman seçenekleri var (1.2 Turbo’da Multidrive S ve Hybrid’de e-CVT). Yeni Toyota Corolla Hatchback 1.2 Turbo’nun başlangıç fiyatı 157.900 TL (Dream donanım seviyesi). Flame X-Pack adlı en üst donanım seviyesindeki test aracımızın fiyatıysa 180.500 TL.(X-Pack kapsamında akıllı şerit takip sistemi, yaya-bisiklet algılamalı çarpışma önleme sistemi, otomatik uzun farlar, adaptif hız sabitleme, hız sınırlama içerenToyota Safety Sense geliyor.) Corolla HB, Sedan kardeşinden daha farklı bir burun tasarımına sahip olmasının yanı sıra, 2640 mmm’lik dingil mesafesi de 6 cm daha kısa. Uzunluksa 26 cm daha az. Malzeme seçimi çok başarılı olan bu konsolun cam alt çizgisi eskisinden 4 cm daha alçak. Bu sayede ön görüş açısı iyileştirilmiş. Orta konsolun en üstünde Toyota Touch2’nin 8 inçlik dokunmatik ekranı bulunuyor. Eşya gözleri ortalama, kapı içi cepler ise biraz ufak. Ön koltuk eskisinden -23 mm, arka koltuksa -9 mm daha alçak oturma pozisyonuna sahip. Dingil mesafesinin kısaltılması, arka koltuklardaki diz mesafesini azaltmış. Baş mesafesiyse Sedan’dan biraz daha iyi. Arka kapı içleri de sedandan farklı. Ancak kapı içi kaplamaların gözükmeyen yerlerinde çapaklı plastik ve işçilik kusurları dikkat çekiyor. 361 lt’lik bagaj bu sınıf için ortalama bir değer ve rakipleri arasında daha fazlasını sunanlar var.
Hatchback, sedandan daha dinamik görünmesinin yansıra, kullanım olarak da daha kıvrak. Tıpkı sedandaki gibi önde McPherson, arkada çift salıncaklı süspansiyona sahip Corolla HB, daha kısa dingil mesafesi ve daha kısa bagaj çıkıntısıyla Sedan’a göre daha dinamik bir sürüşe sahip. Toyota’nın ülkemizde ilk defa satışa sunduğu 1.2 turbo motor 116 HP’lik gücünü 5200-5600 d/d aralığında, 185 Nm’lik torkunu da 1500-4000 d/d aralığında sunuyor. Motor gücü, Sedan’da yer alan 1.6 132 HP’lik atmosferik motordan daha az olsa da, 26 Nm daha yüksek torkun, daha geniş bir devir bandına yayılması, otomobile güzel bir çekiş sağlamış. Bu motorun alt devirlerden itibaren daha iyi çekiş sağladığını ve deyim yerindeyse motorun daha az bağırdığı hissediliyor. Performans olarak baktığımızdaysa 1.2 HB 0-100 km/h hızlanmasını 10.0 saniyede tamamlarken, 1.6 Sedan 10.2 saniyede tamamlıyor. 1.2 HB, fabrika verilerine göre ortalama 5.8-5.9 lt/100 km’lik tüketime sahipken, 1.6 Sedan’da bu değerler 5.5-5.8 lt olarak açıklanıyor. Gerçek hayat tüketim değerlerindeyse 1.6 Sedan’da 8.5 lt/100 km’lik tüketim elde ederken HB’de 7.7 lt/100 km’lik tüketim elde ettim.
Sonuç olarak baktığımızda yeni Toyota Corolla Hatchback 1.2 Turbo 116 HP, performans sıkıntısı yaşatmayan, fiyatına karşılık yüksek donanım seviyesi sunan bir otomobil.
Yeni Toyota Corolla Hatchback 1.2 Multidrive S 2020 fabrika verileri / teknik özellikler
Motor: 1197 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli
Şanzıman: CVT
Maksimum güç: 116 HP @ 5200-5600 d/d
Maksimum tork: 185 Nm @ 1500-4000 d/d
Maksimum hız: 195 km/s
0-100 km/s: 10.0 sn
Bagaj hacmi: 361 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4370 x 1790 x 1435 mm
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 7.1-7.2 / 5.1 / 5.8-5.9 lt/100 km
Baz fiyat/test aracı fiyatı: 157.900 TL / 180.500 TL
CO2 emisyonu: 133-134 g/km
Direksiyonda
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder