Sayfalar

8 Eylül 2021 Çarşamba

Sporcularını dijitalleştiren kulüpler kazanacak

Artık dijital çağın gereklerine göre spor alanında özellikle kulüplerin sosyal medya ve tüm dijital platform yönetimlerinde başarı elde etmek için oyuncularının sosyal medya gücüne eğilmeleri gerekiyor. Seçkin Renklibay yazdı.

Bir sporcunun sosyal medyadaki aktifliği ve varlığı kulüplerin daha fazla gelir elde etmesine nasıl yardımcı olabilir?

Artık popüler spor branşlarında sporculara bir misyon daha eklendi diyebiliriz. Kulüplerin gelir düzeylerinin artmasında, pazarlama süreçlerinin gelişmesinde, kurumsal iletişim alanlarında daha etkili bir hale gelmesinde sporcuların rolü daha fazla oldu. Yani kısacası kulüp bünyesinde görev alan idari ekiplerle sporcular daha fazla iletişim halinde olacak ve böyle de olması gerekiyor. Geçmiş yıllardaki gibi sporcular sadece müsabakasını düşünsün kulüp işleyişi, pazarlaması ve ticari ilişkileriyle ilgilenmesin dönemi sona erdi.

Özellikle branşlarında ünlü sporcular kendi kişiler markalarını takipçileriyle buluştururken ne kadar fazla paylaşım yaparlarsa taraftar etkileşimi de bir o kadar fazla olduğunu görüyoruz. Sporcuların başarıları ya da başarısızlık deneyimlerini taraftarlar samimi bularak takdir de ettiğini takip ettiklerimizden görüyoruz. Kulüpler dijital dönüşümü benimseyip, fotoğraf ve videoları doğrudan sporcu yoluyla ulaştırarak ortaya koymaları kulüpler açısından birkaç noktayı ön plana çıkarıyor diyebiliriz.

• Sporcu ilişkilerini geliştirirler.

• Erişimi, etkileşimi artırır ve yeni kitlelere dokunurlar.

• Mevcut ya da yeni sponsorlar için daha fazla değer yaratabilirler ve ticari ilişkilerin artmasını sağlayabilirler

Sporcu ilişkileri

Kulüpler branş fark etmeksizin sporcular birçok yönden desteklenmelidir ve artık dijital yönetim bunun ana başlığı olabilir. Günümüzde takımların saha dışında sporcuları desteklemesi ve kişisel markalarını oluşturmalarına yardımcı olması gerekiyor. Bunu yapmak takımın menfaatine olduğunu görüyoruz.

Bir takım, antrenmandan sonra, müsabakalar sırasında, spor dışı etkinliklerde ve fotoğraf çekimlerinde her sporcuya düzenli olarak dijital medya sunmaya başladığında, haftalar içinde bilinirlik düzeyinde gözle görünür bir artış oluyor diyebiliriz. Bir sporcu kendi akışında veya hikayesinde bir fotoğraf veya video paylaştığında veya hatta bir TikTok oluşturduğunda, hayran katılımını davet ediyor. Hayatlarının bir anlık görüntüsünü veriyorlar ve taraftarlara katılmaları için fırsat sağlıyorlar.

Gönderileri onların oynarken veya antrenman yaparken veya son yarıştan önemli bir an olduğunda, takım kıyafetleri giyiyorlar. Oynadıkları takımı açıkça destekliyorlar. Kulüple ilişkilerini vurguluyorlar, spor pazarlaması perspektifinden bakıldığında, bu mümkün olan en iyi pazarlamadır. Takımlar, oyuncularını sosyal medya etkileyicileri olarak düşünmelidir. Markalar ürünleri hakkında konuşmak için influencerların insani niteliklerini benimsemişlerse, bir sporcunun takımlarına olan sevgisinden ve desteğinden bahsetmesi kadar doğalı yok sanırım. Bir kulübün etkili sosyal erişimini yüzde 2.000 veya daha fazla artırabilir, doğrudan hedeflemeyecekleri kitlelere hitap edebilir ve reklama bir kuruş harcamadan daha fazla farkındalık ve sadakat da oluşturabilir. Bence iyi fikir…

Sponsorlar için daha fazla değer

Takımlar sporculara dijital medya sağladığında, sponsorlar farklı şekilde yararlanabilir Oyuncuların sosyal izleyicileriyle paylaştığı her fotoğraf veya videoda logoları gösterilir. Logosu bir gömlekte, arka planda bir reklam panosunda veya bir promosyonda yer alsa da, her sporcu logo gösterimlerini ve reklam değerini artırıyor.

Günümüzde sporcular, kulüplerinin veya takımlarının başarısından yararlanma ve yaratma konusunda karşılıklı çıkarları olduğunun farkındalar. Rakip oldukları için kulüplerinin en iyisi olmasını, popülerlik ve başarıda listelerde üst sıralarda yer almasını istiyorlar. İlgi odağı olmak isteyebilirler veya istemeyebilirler, ancak kesinlikle daha sadık hayranların, mali büyümenin veya en azından istikrarın faydalarını görmek istiyorlar.

Özetle kulüplerin kurumsal süreç planlamalarında artık sporcuları transfer etmek kadar onların kişisel başarılarını desteklemek ve yönetmek bulundukları takıma da bağlı. Bunu yaparken, daha fazla promosyondan yararlanacaklar ve kulüpler ve sporcular ticari ortaklarına daha fazla değer sağladıkça daha fazla gelir elde edebilecekler. 

Kaynak : Seçkin Renklibay / TRT SPOR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder