Artık dijital çağın gereklerine göre spor alanında özellikle kulüplerin sosyal medya ve tüm dijital platform yönetimlerinde başarı elde etmek için oyuncularının sosyal medya gücüne eğilmeleri gerekiyor. Seçkin Renklibay yazdı.
Bir sporcunun sosyal medyadaki aktifliği ve varlığı kulüplerin daha fazla gelir elde etmesine nasıl yardımcı olabilir?
Artık popüler spor branşlarında sporculara bir misyon daha eklendi
diyebiliriz. Kulüplerin gelir düzeylerinin artmasında, pazarlama
süreçlerinin gelişmesinde, kurumsal iletişim alanlarında daha etkili bir
hale gelmesinde sporcuların rolü daha fazla oldu. Yani kısacası kulüp
bünyesinde görev alan idari ekiplerle sporcular daha fazla iletişim
halinde olacak ve böyle de olması gerekiyor. Geçmiş yıllardaki gibi
sporcular sadece müsabakasını düşünsün kulüp işleyişi, pazarlaması ve
ticari ilişkileriyle ilgilenmesin dönemi sona erdi.
Özellikle branşlarında ünlü sporcular kendi kişiler markalarını
takipçileriyle buluştururken ne kadar fazla paylaşım yaparlarsa taraftar
etkileşimi de bir o kadar fazla olduğunu görüyoruz. Sporcuların
başarıları ya da başarısızlık deneyimlerini taraftarlar samimi bularak
takdir de ettiğini takip ettiklerimizden görüyoruz. Kulüpler dijital
dönüşümü benimseyip, fotoğraf ve videoları doğrudan sporcu yoluyla
ulaştırarak ortaya koymaları kulüpler açısından birkaç noktayı ön plana
çıkarıyor diyebiliriz.
• Sporcu ilişkilerini geliştirirler.
• Erişimi, etkileşimi artırır ve yeni kitlelere dokunurlar.
• Mevcut ya da yeni sponsorlar için daha fazla değer yaratabilirler ve ticari ilişkilerin artmasını sağlayabilirler
Sporcu ilişkileri
Kulüpler branş fark etmeksizin sporcular birçok yönden desteklenmelidir
ve artık dijital yönetim bunun ana başlığı olabilir. Günümüzde
takımların saha dışında sporcuları desteklemesi ve kişisel markalarını
oluşturmalarına yardımcı olması gerekiyor. Bunu yapmak takımın
menfaatine olduğunu görüyoruz.
Bir takım, antrenmandan sonra, müsabakalar sırasında, spor dışı
etkinliklerde ve fotoğraf çekimlerinde her sporcuya düzenli olarak
dijital medya sunmaya başladığında, haftalar içinde bilinirlik düzeyinde
gözle görünür bir artış oluyor diyebiliriz. Bir sporcu kendi akışında
veya hikayesinde bir fotoğraf veya video paylaştığında veya hatta bir
TikTok oluşturduğunda, hayran katılımını davet ediyor. Hayatlarının bir
anlık görüntüsünü veriyorlar ve taraftarlara katılmaları için fırsat
sağlıyorlar.
Gönderileri onların oynarken veya antrenman yaparken veya son yarıştan
önemli bir an olduğunda, takım kıyafetleri giyiyorlar. Oynadıkları
takımı açıkça destekliyorlar. Kulüple ilişkilerini vurguluyorlar, spor
pazarlaması perspektifinden bakıldığında, bu mümkün olan en iyi
pazarlamadır. Takımlar, oyuncularını sosyal medya etkileyicileri olarak
düşünmelidir. Markalar ürünleri hakkında konuşmak için influencerların
insani niteliklerini benimsemişlerse, bir sporcunun takımlarına olan
sevgisinden ve desteğinden bahsetmesi kadar doğalı yok sanırım. Bir
kulübün etkili sosyal erişimini yüzde 2.000 veya daha fazla artırabilir,
doğrudan hedeflemeyecekleri kitlelere hitap edebilir ve reklama bir
kuruş harcamadan daha fazla farkındalık ve sadakat da oluşturabilir.
Bence iyi fikir…
Sponsorlar için daha fazla değer
Takımlar sporculara dijital medya sağladığında, sponsorlar farklı şekilde yararlanabilir Oyuncuların sosyal izleyicileriyle paylaştığı her fotoğraf veya videoda logoları gösterilir. Logosu bir gömlekte, arka planda bir reklam panosunda veya bir promosyonda yer alsa da, her sporcu logo gösterimlerini ve reklam değerini artırıyor.
Günümüzde sporcular, kulüplerinin veya takımlarının başarısından yararlanma ve yaratma konusunda karşılıklı çıkarları olduğunun farkındalar. Rakip oldukları için kulüplerinin en iyisi olmasını, popülerlik ve başarıda listelerde üst sıralarda yer almasını istiyorlar. İlgi odağı olmak isteyebilirler veya istemeyebilirler, ancak kesinlikle daha sadık hayranların, mali büyümenin veya en azından istikrarın faydalarını görmek istiyorlar.
Özetle kulüplerin kurumsal süreç planlamalarında artık sporcuları transfer etmek kadar onların kişisel başarılarını desteklemek ve yönetmek bulundukları takıma da bağlı. Bunu yaparken, daha fazla promosyondan yararlanacaklar ve kulüpler ve sporcular ticari ortaklarına daha fazla değer sağladıkça daha fazla gelir elde edebilecekler.
Kaynak : Seçkin Renklibay / TRT SPOR
0 yorum :
Yorum Gönder