Sayfalar

1 Temmuz 2023 Cumartesi

U19 Milliler, yarı finalde İspanya'ya kaybetti

Türkiye 19 Yaş Altı Erkek Basketbol Milli Takımı, FIBA Dünya Kupası yarı finalinde İspanya'ya 83-51 mağlup oldu.

Macaristan'ın Debrecen kentindeki turnuvada Türkiye, yarı finalde İspanya ile karşılaştı.

İyi başladığı karşılaşmayı baştan sona üstün götüren İspanya, salondan 83-51 galip ayrılarak tarihinde ikinci kez finale yükseldi.

İspanya'da Jordi Rodriguez 20, Almansa Perez 17 sayıyla takımlarının en skorer oyuncuları olurken, ay-yıldızlılarda Karahan Efeoğlu 12, Hamza Mestoğlu,Tan Yıldızoğlu ve Emre Melih Tunca 7'şer sayıyla maçı tamamladı.

Türkiye, üçüncülük maçında yarın ABD ile karşılaşacak. Karşılaşma TSİ 18.30'da başlayacak. Finalde ise Fransa ile İspanya, şampiyonluk mücadelesi verecek.

Milliler, 2015 yılında oynadığı üçüncülük maçında Yunanistan'ı 80-71 yenerek bronz madalyanın sahibi olmuştu.

Halter Terimleri Sözlüğü

Halter Terimleri Sözlüğü, halter sporuna ilgi duyanların ve araştırma yapanların ihtiyaçlarına yönelik kapsamlı bir kaynaktır. Bu alfabetik sözlük, kullanıcılara bilgi edinme ve aradıkları terimlere kolayca erişme imkanı sağlamaktadır.

A -

  1. Ağırlık kaldırma: Halter sporunda, belirli bir ağırlığı yüksek bir platform üzerine kaldırma eylemi.

  2. Antrenman programı: Haltercilerin güç ve dayanıklılığını artırmak için düzenli olarak uyguladıkları egzersiz programı.

  3. Atletik performans: Bir haltercinin gücü, hızı, esnekliği ve koordinasyonu gibi fiziksel yeteneklerinin toplamı.

B -

  1. Bar: Halter sporunda ağırlıkların yerleştirildiği, haltercinin elleriyle kavradığı metal çubuk.

  2. Basınçlı hava: Haltercilerin hareketlerinde ekstra destek sağlamak için kullandıkları hava ile dolu kemer veya kolluk.

  3. Beden ağırlığı: Haltercinin kendi vücut ağırlığını kullanarak gerçekleştirdiği egzersizler.

C -

  1. Çekiç: Haltercinin ağırlığı yukarı doğru kaldırırken çenesinin üzerine çektiği hareket.

  2. Çekiç tutuşu: Halterci, barı parmak uçlarında tutarak gerçekleştirdiği kavrama şekli.

  3. Çekme: Haltercinin barı yerden kaldırma hareketi.

D -

  1. Denge: Haltercinin hareketlerinde istikrarı sağlama becerisi.

  2. Dambıl (Dumbell): Halter sporunda kullanılan, her iki elde tutulan, ağırlıklı bir çubuk.

  3. Dünya rekoru: Haltercilerin uluslararası yarışmalarda kırdıkları en iyi performanslar.

E -

  1. Elbise tutuşu: Haltercinin barı tamamen avuç içiyle tutarak gerçekleştirdiği kavrama şekli.

  2. Egzersiz formu: Haltercinin teknik açıdan doğru bir şekilde hareketleri gerçekleştirme şekli.

  3. Endorfin: Halter yaparken salgılanan doğal mutluluk hormonu.

F -

  1. Ferdi yarışma: Haltercilerin tek başlarına gerçekleştirdikleri yarışmalar.

  2. Fitness: Haltercilerin fiziksel kondisyonlarını artırmak için yaptıkları egzersizler.

  3. Fleksibilit: Haltercilerin eklemlerinin hareket açıklığı ve esnekliği.

G -

  1. Gelişim: Haltercilerin antrenmanlarla kaslarını büyütme ve güçlerini artırma süreci.

  2. Güçlendirme: Haltercilerin kaslarını ve vücutlarını güçlendirmek için yapılan egzersizler.

  3. Göğüs kası: Haltercilerin bench press gibi hareketlerle çalıştırdıkları göğüs bölgesi kasları.

H -

  1. Hareket aralığı: Haltercinin egzersizler sırasında yapabildiği tam hareket açıklığı.

  2. Hipertrofi: Haltercilerin kas büyüklüğünü artırmak için uyguladıkları egzersizler.

  3. Hızlı kasılmalar: Haltercinin kaldırma hareketlerinde hızlı ve güçlü kas kasılmaları.

I -

  1. İdeal kilo: Haltercilerin performanslarını en üst düzeye çıkarmak için hedefledikleri kilo.

  2. İzometrik egzersizler: Haltercilerin hareket etmeden kasları kasıp gevşeterek güç ve dayanıklılık geliştirmelerini sağlayan egzersizler.

  3. İş yükü: Haltercilerin antrenmanlarda ve yarışmalarda kaldırdığı toplam ağırlık miktarı.

J -

  1. Jüri: Halter yarışmalarında haltercilerin performanslarını değerlendiren ve puan veren jüri üyeleri.

K -

  1. Kardiyo egzersizleri: Haltercilerin kalp ve dolaşım sistemini güçlendirmek için yaptıkları egzersizler, örneğin koşu veya bisiklet sürme.

  2. Kas kütlesi: Haltercilerin antrenmanlarla geliştirdikleri kas dokusunun toplam miktarı.

  3. Kilogram: Halter sporunda ağırlıkların ölçüldüğü birim.

  4. Koparma (Clean and Jerk): Haltercilerin iki aşamalı bir hareketle önce barı bel hizasında yakalayıp ardından başlarının üzerine kaldırdıkları ve düz pozisyonda sabitleyip barı başlarının üzerine düzgün bir şekilde koydukları hareket.

L -

  1. Latissimus dorsi: Haltercilerin sırt bölgesinde bulunan geniş kas.

  2. Leğen kemiği: Haltercilerin hareketlerinde merkezi dengeyi sağlamak için kullandıkları kemik yapısı.

M -

  1. Maksimum ağırlık: Haltercilerin bir tekrarda kaldırabildikleri en yüksek ağırlık.

  2. Metabolizma: Haltercilerin vücutlarının enerji üretimi ve kullanımıyla ilgili işlemler.

N -

  1. Nöromusküler koordinasyon: Haltercilerin sinir sistemi ve kasları arasındaki iletişim ve uyum.

O -

  1. Overhead press: Haltercilerin ağırlıkları başlarının üzerine kaldırdığı hareket.

P -

  1. Plyometrik egzersizler: Haltercilerin kaslarının hız ve gücünü artırmak için yaptıkları zıplama ve sıçrama gibi egzersizler.

  2. Powerlifting: Haltercilerin squat, bench press ve deadlift gibi temel hareketleri kullanarak maksimum güç hedeflediği bir spor dalı.

R -

  1. Rekabetçi halter: Haltercilerin ulusal ve uluslararası yarışmalarda performans sergilediği profesyonel halter.

  2. Romatizma: Haltercilerde bazen aşırı yüklenme ve aşırı egzersiz sonucunda ortaya çıkabilen eklem veya kas ağrıları ve iltihaplanmaları.

S -

  1. Silkme (Snatch): Haltercilerin tek harekette yerden kalkarak barı başlarının üzerine kaldırdıkları ve ardından düz pozisyonda yakaladıkları hareket. Aynı zamanda "snatch" olarak da bilinir.

  2. Squat: Haltercilerin bacak kaslarını çalıştıran ve ağırlığı omuzlarının üzerinde taşıdıkları hareket.

  3. Serbest kaldırma: Haltercilerin ağırlığı tek hareketle yerden kaldırdığı ve omuz hizasında yakaladığı hareket.

  4. Sırt kasları: Haltercilerin sırt bölgesinde bulunan kaslar, örneğin trapezius ve rhomboid kasları.

T -

  1. Takviye: Haltercilerin antrenman ve performanslarını desteklemek için kullandıkları protein, amino asit veya vitamin gibi ek ürünler.

  2. Tempo: Haltercilerin egzersizler sırasında hareketlerini ne kadar hızlı veya yavaş gerçekleştirdiği.

U -

  1. Upright row: Haltercilerin barı vücutlarına doğru çektiği bir omuz egzersizi.

V -

  1. Vücut geliştirme: Haltercilerin kas geliştirmeye odaklandığı, simetrik ve estetik bir vücut şekli hedeflediği bir spor dalı.

W -

  1. Warm-up: Haltercilerin antrenman öncesinde yapmış olduğu ısınma egzersizleri.
  2. IWF (International Weightlifting Federation): Uluslararası Halter Federasyonu. Halter sporunu dünya çapında yöneten ve düzenleyen uluslararası kuruluş.

X -

  1. X-Factor: Haltercilerin benzersiz yetenekleri veya özellikleri.

Y -

  1. Yüksek ayakta press: Haltercilerin barı başlarının üzerine kaldırdığı bir omuz egzersizi.

Z -

  1. Zincirler: Haltercilerin barlara eklenen ağırlık artışını daha dengeli ve kontrollü bir şekilde sağlayan zincirler.

Halter Terimleri Sözlüğü, geniş kavramsal anlayışıyla halter sporuyla ilgilenenlerin bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır. Alfabetik düzeni sayesinde kullanıcılar, istedikleri terimleri kolaylıkla bulabilir ve halterle ilgili bilgilere hızlıca erişebilirler. Bu sözlük, acemi haltercilerden deneyimli sporculara kadar her seviyedeki kullanıcının ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanmıştır ve halter sporuna dair kapsamlı bir kaynak sunmaktadır.

Avusturya'da sprint yarışını Verstappen kazandı

Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın 10. ayağı Avusturya Grand Prix'sindeki sprint yarışını, Red Bull takımının Hollandalı pilotu Max Verstappen kazandı.

Sezonun 10. mücadelesi öncesi gerçekleştirilen sprint yarışı, Spielberg kentindeki 4,3 kilometrelik Red Bull Pisti'nde, 24 tur üzerinden yapıldı.

İlk cepten başladığı yarışta damalı bayrağı ilk sırada gören Verstappen, 8 puanı hanesine yazdırdı.

Bitiş çizgisini liderden 21.048 saniye sonra geçen Sergio Perez (Red Bull) 2'nci, 23.088 saniye geriden gelen Carlos Sainz (Ferrari) ise 3. sırayı aldı.

Sıra Sürücü Tur Zaman Fark Ara km/s Puan
1 Netherlands Max Verstappen 24 -       8
2 Mexico Sergio Perez 24 21.048 21.048 21.048   7
3 Spain Carlos Sainz Jr. 24 23.088 23.088 2.040   6
4 Canada Lance Stroll 24 29.703 29.703 6.615   5
5 Spain Fernando Alonso 24 30.109 30.109 0.406   4
6 Germany Nico Hulkenberg 24 31.297 31.297 1.188   3
7 France Esteban Ocon 24 36.602 36.602 5.305   2
8 United Kingdom George Russell 24 36.611 36.611 0.009   1
9 United Kingdom Lando Norris 24 38.608 38.608 1.997    
10 United Kingdom Lewis Hamilton 24 46.375 46.375 7.767    
11 Australia Oscar Piastri 24 49.807 49.807 3.432    
12 Monaco Charles Leclerc 24 50.789 50.789 0.982    
13 Thailand Alexander Albon 24 52.848 52.848 2.059    
14 Denmark Kevin Magnussen 24 56.593 56.593 3.745    
15 France Pierre Gasly 24 57.652 57.652 1.059    
16 Japan Yuki Tsunoda 24 1'04.822 1'04.822 7.170    
17 Netherlands Nyck deVries 24 1'05.617 1'05.617 0.795    
18 United States Logan Sargeant 24 1'06.059 1'06.059 0.442    
19 China Guan Yu Zhou 24 1'10.825 1'10.825 4.766    
20 Finland Valtteri Bottas 24 1'16.435 1'16.435 5.610    

Yarın TSİ 16.00'da başlayacak ve S Sport Plus ile S Sport 2'den canlı olarak yayınlanacak Avusturya Grand Prix'si öncesi puan durumu şöyle:

Pilotlar

1 Max Verstappen
Red Bull Racing Honda RBPT 195
2 Sergio Perez
Red Bull Racing Honda RBPT 126
3 Fernando Alonso
Aston Martin Aramco Mercedes 117
4 Lewis Hamilton
Mercedes 102
5 Carlos Sainz
Ferrari 68
6 George Russell
Mercedes 65
7 Charles Leclerc
Ferrari 54
8 Lance Stroll
Aston Martin Aramco Mercedes 37
9 Esteban Ocon
Alpine Renault 29
10 Pierre Gasly
Alpine Renault 15
11 Lando Norris
McLaren Mercedes 12
12 Alexander Albon
Williams Mercedes 7
13 Nico Hulkenberg
Haas Ferrari 6
14 Oscar Piastri
McLaren Mercedes 5
15 Valtteri Bottas
Alfa Romeo Ferrari 5
16 Zhou Guanyu
Alfa Romeo Ferrari 4
17 Yuki Tsunoda
AlphaTauri Honda RBPT 2
18 Kevin Magnussen
Haas Ferrari 2
19 Nyck De Vries
AlphaTauri Honda RBPT 0
20 Logan Sargeant
Williams Mercedes 0

Takımlar

1 Red Bull Racing Honda RBPT 321
2 Mercedes 167
3 Aston Martin Aramco Mercedes 154
4 Ferrari 122
5 Alpine Renault 44
6 McLaren Mercedes 17
7 Alfa Romeo Ferrari 9
8 Haas Ferrari 8
9 Williams Mercedes 7
10 AlphaTauri Honda RBPT 2

30 Haziran 2023 Cuma

Spor Sonrası Kas Ağrısı için Yapılması Gerekenler

Spor, sağlıklı bir yaşamın önemli bir parçasıdır ve fiziksel aktivitenin birçok faydası vardır. Ancak, spor sonrası ortaya çıkan kas ağrısı, birçok kişi için rahatsızlık verici bir sorun haline gelebilir. Spordan sonra kas ağrısıyla başa çıkmak ve iyileşme sürecini hızlandırmak için bazı önlemler almak gereklidir. Bu makalede, spor sonrası kas ağrısıyla ilgili nedenleri, önlemleri ve rahatlama yöntemlerini ele alacağız. Ayrıca, kas ağrısı durumunda spor yapmanın uygunluğunu da tartışacağız.

Spor sonrası kas ağrısı yaşayan birçok kişi, bu ağrıyı hafifletmek veya önlemek için bazı adımlar atabilir. İşte spor sonrası kas ağrısı için yapılması gerekenler:

  1. Isınma ve Soğuma: Spor öncesinde ve sonrasında yapılması gereken en önemli adımlardan biri, kasları ısıtmak ve soğutmaktır. Isınma egzersizleri, kasları hazırlayarak spor sonrası ağrıyı azaltabilir. Soğuma egzersizleri ise kasları rahatlatır ve iyileşmeyi destekler.

  2. Esnetme ve Esneme Egzersizleri: Esnetme, kasları esnek tutmak ve kas gerginliğini azaltmak için önemlidir. Spor sonrasında yapılan esneme egzersizleri, kas ağrısını azaltabilir ve kasların iyileşmesine yardımcı olabilir.

  3. Yeterli Dinlenme: Spor sonrası kasların iyileşmesi için yeterli dinlenme süresi önemlidir. Dinlenme, kasların onarılmasını sağlar ve ağrının azalmasına yardımcı olur. Aşırı antrenman veya sürekli spor yapmak, kaslara yeterli zamanı vermediği için kas ağrısını artırabilir.

  4. Hidrasyon: Egzersiz sırasında ve sonrasında yeterli miktarda su içmek, kas ağrısını azaltmaya yardımcı olur. Hidrasyon, kasların iyi çalışmasını ve iyileşmesini destekler.

  5. Beslenme: Sağlıklı bir beslenme düzeni, kas ağrısını azaltmaya yardımcı olabilir. Kasların iyileşmesi ve güçlenmesi için yeterli protein, vitamin ve mineral alımı önemlidir.

  6. Yavaş ve Kontrollü Egzersizler: Spor sonrası kas ağrısını önlemek için, egzersizlere yavaş ve kontrollü bir şekilde başlamak önemlidir. Ani hareketler veya aşırı yüklenme, kas ağrısını artırabilir.

  7. Masaj ve Self-Masaj: Kas ağrısını hafifletmek için masaj veya self-masaj tekniklerini kullanabilirsiniz. Masaj, kasları rahatlatır, kan dolaşımını artırır ve iyileşmeyi destekler.

  8. Sıcak ve Soğuk Uygulama: Sıcak veya soğuk uygulama, kas ağrısını hafifletmek için etkili bir yöntemdir. Sıcak kompresler kasları rahatlatır ve kan akışını artırırken, soğuk kompresler ise kaslardaki şişliği azaltır ve ağrıyı azaltır.

  9. Anti-enflamatuar İlaçlar: Kas ağrısı şiddetli ise, doktorunuzun önerdiği anti-enflamatuar ilaçları kullanabilirsiniz. Bu ilaçlar, iltihabı azaltır ve ağrıyı hafifletir. Ancak, bu ilaçları uzun süreli ve sürekli kullanmadan önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız.

  10. Spor Uzmanı veya Fizyoterapist Danışmanlığı: Spor sonrası kas ağrısıyla başa çıkmak için bir spor uzmanı veya fizyoterapistten destek alabilirsiniz. Uzmanlar, size uygun egzersiz programları ve iyileşme süreciyle ilgili önerilerde bulunabilirler.


Spor Sonrası Kas Ağrısı Neden Olur?

Spor sonrası kas ağrısı, birkaç faktörün birleşimi sonucu ortaya çıkabilir. İşte kas ağrısına ve yorgunluğa sebep olabilecek faktörler:

  1. Kas Mikro Hasarları: Yoğun egzersiz veya aşırı yüklenme, kaslarda mikro hasarlara neden olabilir. Bu mikro hasarlar, kas ağrısına ve yorgunluğa yol açabilir.

  2. Laktik Asit Birikimi: Yoğun egzersiz sırasında kaslarda laktik asit birikimi olabilir. Bu birikim, kaslarda yanma hissi ve ağrıya neden olabilir.

  3. Kas İltihabı: Yoğun egzersiz veya yorucu aktiviteler, kaslarda iltihaplanmaya neden olabilir. Bu da kas ağrısı ve hassasiyetine yol açabilir.

  4. Kas Gerginliği: Uzun süreli veya aşırı gerilme, kaslarda gerginliğe ve dolayısıyla ağrıya neden olabilir.

  5. Kas Yorgunluğu: Uzun süreli veya yoğun egzersizler, kasların yorulmasına ve ağrıya neden olabilir. Kaslar yeterli dinlenme almadığında iyileşemez ve ağrı devam edebilir.


Spor Sonrası Kas Ağrılarını Önlemek için Yapabilecekleriniz

Spor sonrası kas ağrılarını önlemek için aşağıdaki önlemleri alabilirsiniz:

  1. Isınma ve Soğuma Rutinlerine Uyun: Spor öncesinde ve sonrasında düzenli ısınma ve soğuma rutinlerini takip etmek önemlidir. Bu rutinler, kasları hazırlar ve iyileşmeyi destekler.

  2. Egzersizlere Yavaş ve Kontrollü Başlayın: Yeni bir egzersiz programına başlarken veya yoğunluğu artırdığınızda, yavaş ve kontrollü bir şekilde başlamak önemlidir. Böylece kaslara zaman tanıyarak aşırı yüklenmeyi önleyebilirsiniz.

  3. Düzenli ve Dengeli Egzersiz Programı: Düzenli ve dengeli bir egzersiz programı, kasları güçlendirir ve dayanıklılığı artırır. Bu sayede kas ağrısı riski azalır.

  4. Kasları Esnetin: Egzersiz öncesinde ve sonrasında kasları esnetmek, esnekliği artırır ve kas gerginliğini azaltır. Bu da kas ağrısını önlemeye yardımcı olur.

  5. Yeterli Dinlenme ve İyileşme Süresi: Kasların iyileşmesi ve güçlenmesi için yeterli dinlenme süresi önemlidir. Egzersizler arasında yeterli zaman bırakın ve uyku düzeninize özen gösterin.

  6. Hidrasyonu İhmal Etmeyin: Egzersiz sırasında ve sonrasında yeterli miktarda su içmek, kasların iyi çalışmasını ve iyileşmesini destekler. Hidrasyonunuzu düzenli olarak sağlayın.

  7. Dikkatli Beslenme: Sağlıklı ve dengeli bir beslenme düzeni, kasların iyileşmesini ve güçlenmesini destekler. Yeterli protein, vitamin ve mineral alımına özen gösterin.

  8. Sıcak ve Soğuk Uygulama: Egzersiz öncesinde ve sonrasında sıcak veya soğuk uygulamalar yapabilirsiniz. Bu uygulamalar kasları hazırlar ve iyileşmeyi destekler.


Spor Sonrası Kas Ağrısına Ne İyi Gelir?

Spor sonrası kas ağrısını hafifletmek ve rahatlamak için aşağıdaki yöntemleri deneyebilirsiniz:

  1. Dinlenme: Kaslarınızın iyileşmesi için yeterli dinlenme süresi verin. Aktiviteleri hafifletin ve kasları fazla zorlamaktan kaçının.

  2. Masaj: Kas ağrısını hafifletmek için masaj yapabilirsiniz. Profesyonel bir masöre giderek veya kendinize masaj yaparak kasları rahatlatabilirsiniz.

  3. Sıcak ve Soğuk Uygulama: Sıcak veya soğuk kompresler, kas ağrısını hafifletmede etkili olabilir. Sıcak kompresler kasları rahatlatırken, soğuk kompresler kaslardaki şişliği azaltabilir.

  4. Esneme Egzersizleri: Kasları esnetmek, kas gerginliğini azaltabilir ve kas ağrısını hafifletebilir. Esneme egzersizlerini düzenli olarak yapmaya özen gösterin.

  5. Anti-enflamatuar İlaçlar: Şiddetli kas ağrısı durumunda, doktorunuzun önerdiği anti-enflamatuar ilaçları kullanabilirsiniz. Ancak, bu ilaçları uzun süreli kullanmadan önce doktorunuza danışın.

  6. Yüksek Proteinli Besinler: Yeterli protein alımı, kas onarımını destekler. Yüksek proteinli gıdalar tüketerek kasların iyileşme sürecini hızlandırabilirsiniz.

  7. Hidrasyon: Egzersiz sonrasında yeterli miktarda su içmek, kasların iyileşmesine yardımcı olur. Vücudunuzun ihtiyaç duyduğu su miktarını karşılamaya özen gösterin.


Kas ağrısı varken spor yapılır mı?

Kas ağrısı durumunda spor yapmak kontrollü bir şekilde mümkün olabilir, ancak bazı faktörlere dikkat etmek önemlidir. İşte kas ağrısıyla spor yaparken dikkate almanız gerekenler:

  1. Hafif Egzersizler: Hafif düzeydeki egzersizler, kas ağrısını hafifletebilir ve kan dolaşımını artırarak iyileşmeyi destekleyebilir. Ancak, ağrılı kasları aşırı zorlamamak önemlidir.

  2. Dinlenme Araları: Egzersiz sırasında düzenli dinlenme araları vermek, kaslara toparlanma süresi tanır. Dinlenme aralarını egzersiz süresine ve kas ağrısının şiddetine göre ayarlamak önemlidir.

  3. Kasları Isıtmak ve Soğutmak: Spora başlamadan önce kasları ısıtmak ve soğutmak önemlidir. Isınma egzersizleri kasları hazırlar ve kas ağrısını hafifletebilirken, soğuma egzersizleri kasları rahatlatır ve iyileşmeyi destekler.

  4. Kas Ağrısı Şiddetine Dikkat: Kas ağrısı çok şiddetliyse ve normalden farklı bir ağrı hissediyorsanız, spor yapmayı ertelemek veya uzmana danışmak önemlidir. Bu durum ciddi bir kas yaralanmasının belirtisi olabilir.

  5. Dinlemeye Önem Verme: Kas ağrısı durumunda dinlenme sürecine uyum sağlamak önemlidir. Kaslara yeterli zaman vermek, iyileşmeyi hızlandırır ve daha iyi bir performans sergilemenizi sağlar.

Spor sonrası kas ağrısı, aktif bir yaşam süren birçok kişi için tanıdık bir durumdur. Ancak, doğru önlemleri almak ve kasları doğru şekilde iyileştirmek, spor sonrası kas ağrısının etkilerini hafifletebilir ve iyileşmeyi hızlandırabilir. Isınma ve soğuma rutinlerine uymak, kasları esnetmek, yeterli dinlenme ve uyku almak, uygun beslenme düzeni takip etmek gibi adımlar, kas ağrısını azaltmak ve spor performansını iyileştirmek için önemlidir. Ayrıca, profesyonel yardım almak ve doktorunuzun önerilerini takip etmek de iyileşme sürecinde önemli bir rol oynar. Kas ağrısı durumunda spor yapmak ise bireysel tercihlere ve ağrı şiddetine bağlı olarak değerlendirilmelidir. İyi bir denge ve özenli yaklaşım ile spor sonrası kas ağrısıyla başa çıkabilir ve daha sağlıklı bir yaşama adım atabilirsiniz.

Avusturya'da pole pozisyonu Verstappen'in oldu

Formula 1 Dünya Şampiyonası'nda sezonun 10. ayağı Avusturya Grand Prix'sine, Red Bull takımının Hollandalı pilotu Max Verstappen ilk sıradan başlayacak.

Verstappen, Spielberg kentindeki 4,3 kilometrelik Red Bull Pisti'nde düzenlenen sıralama turlarındaki 1 dakika 04.391 saniyelik derecesiyle ilk cebin sahibi oldu.

Hollandalı sürücünün 0.048 saniye arkasındaki Charles Leclerc (Ferrari) 2'nciliği, pisti liderden 0.190 saniye yavaş turlayan Carlos Sainz (Ferrari) de 3'üncülüğü elde etti.

Bu hafta sonu Sprint formatı uygulandığından, ilk antrenman seansının ardından Cuma günü hemen sıralama turlarına geçildi.

Bugünkü sıralama seansı ana yarışın gridini belirlemek için yapıldı. Cumartesi gerçekleştirilecek sprint yarışın gridini belirlemek için yarın ayrı bir sıralama seansı olacak.

Avusturya Grand Prix'sinde sprint yarışı, yarın TSİ 17.30'da gerçekleştirilecek. Sprint mücadelesini ilk 8 sırada bitiren pilotlara, 1'den 8'e kadar puan verilecek.

71 turluk yarış ise 2 Temmuz Pazar günü TSİ 16.00'da başlayacak.

Sıra Sürücü Zaman Fark km/s
1 Netherlands Max Verstappen 1'04.391   241.412
2 Monaco Charles Leclerc 1'04.439 0.048 241.232
3 Spain Carlos Sainz Jr. 1'04.581 0.190 240.702
4 United Kingdom Lando Norris 1'04.658 0.267 240.415
5 United Kingdom Lewis Hamilton 1'04.819 0.428 239.818
6 Canada Lance Stroll 1'04.893 0.502 239.545
7 Spain Fernando Alonso 1'04.911 0.520 239.478
8 Germany Nico Hulkenberg 1'05.090 0.699 238.820
9 France Pierre Gasly 1'05.170 0.779 238.526
10 Thailand Alexander Albon 1'05.823 1.432 236.160
11 United Kingdom George Russell 1'05.428 1.037 237.586
12 France Esteban Ocon 1'05.453 1.062 237.495
13 Australia Oscar Piastri 1'05.605 1.214 236.945
14 Finland Valtteri Bottas 1'05.680 1.289 236.674
15 Mexico Sergio Perez 2'06.688 1'02.297 122.701
16 Japan Yuki Tsunoda 1'05.784 1.393 236.300
17 China Guan Yu Zhou 1'05.818 1.427 236.178
18 United States Logan Sargeant 1'05.948 1.557 235.712
19 Denmark Kevin Magnussen 1'05.971 1.580 235.630
20 Netherlands Nyck deVries 1'05.974 1.583 235.620

 

U19 Milli Takımı FIBA Dünya Kupası'nda yarı finalde

Türkiye U19 Erkek Basketbol Milli Takımı, FIBA Dünya Kupası çeyrek finalinde Kanada'yı 97-73 yenerek yarı finale yükseldi. 

Macaristan’ın Debrecen kentindeki FIBA 19 Yaş Altı Erkekler Dünya Kupası’nda mücadele eden Türkiye, çeyrek finalde Kanada ile karşılaştı.

Baştan sona üstün bir performans sergilediği mücadelede rakibini 24 sayı farkla yenen ay-yıldızlılar, turnuvada son 4 takım arasına kaldı. Milliler, yarı finalde 1 Temmuz Cumartesi günü TSİ 21.00'de İspanya ile karşı karşıya gelecek.

Milli takımda Karahan Efeoğlu 27, Arda Sivas 18, Samet Yiğitoğlu 17 ve Berke Büyüktuncel 13 sayı kaydetti. Kanada’da ise Thomas Hurley 13 sayıyla oynadı.

KANADA

FormaOyuncuDk.PRib.Ast.
0Olivier Rioux10:23350
1David Simon14:22040
3Thomas Hurley14:491310
4Xaivian Lee24:111124
5Jordann Dumont20:34820
7Jahari Williamson15:49811
10Cyril Martynov13:27341
11Bubu Benjamin17:57821
12Jaion Pitt17:00341
15Micheal Evbagharu18:47251
22Elijah Fisher25:00812
23Michael Nwoko07:41620

 

TÜRKİYE

FormaOyuncuDk.PRib.Ast.
1Özgür Cengiz17:54734
3Berke Büyüktuncel36:0613126
4Arda Sivas29:051853
5Karahan Efeoğlu34:182761
10Eray Büyükçangaz02:27011
11Buğra Çal02:27000
12Mehmet Efe Demirel04:32030
17Emre Melih Tunca04:30500
20Kerem Konan12:12610
21Samet Yiğitoğlu23:1617131
22Hamza Mestoglu04:42032
30Tan Yıldızoğlu28:31449


Filenin Sultanları, Brezilya’ya Set Vermedi

A Milli Kadın Voleybol Takımımız, 2023 FIVB Milletler Ligi’nde 3’üncü haftadaki üçüncü maçında Brezilya’yı 3-0 mağlup ederek organizasyondaki 8. galibiyetine imza attı.

11. maçında 8. galibiyetini alan Filenin Sultanları, Milletler Ligi’nde grup etabındaki son maçında 2 Temmuz Pazar günü TSİ 09.00’da Hırvatistan ile karşılaşacak. Müsabakayı, TRT Spor canlı yayınlayacak.

Millilerimiz, 12-16 Temmuz 2023 tarihlerinde ABD’nin Arlington kentinde yapılacak finallerde mücadele edecek.

Karşılaşmanın istatistikleri için tıklayınız.

BREZİLYA-TÜRKİYE: 0-3
SALON:
Hua Mak
HAKEMLER: Pawel Burkiewicz (POL), Jiang Liu (Çin)
BREZİLYA: Gabi, Ana Carol, Lorrayna, Maiara, Thaisa, Macris, Nyeme (L) (Rosamaria, Roberta, Pri Daroit, Diana Duarte)
TÜRKİYE: Derya, Zehra, Ebrar, İlkin, Eda, Elif, Gizem (L) (Hande, Cansu, Saliha, Meliha, Aslı)
SETLER: 22-25, 16-25, 22-25
SÜRE: 1 saat 17 dakika (24′,24′,29′)


Milletler Ligi’nde Puan Durumu

S Ülke O G M P AS VS Set Oranı
1 Polonya 11 9 2 26 29 13 2.230
2 ABD 10 9 1 24 29 12 2.416
3 Türkiye 11 8 3 26 28 11 2.545
4 Brezilya 11 7 4 21 25 18 1.388
5 Almanya 11 7 4 20 25 20 1.250
6 Çin 10 6 4 19 23 16 1.437
7 Japonya 10 6 4 18 23 17 1.352
8 İtalya 10 6 4 15 23 22 1.045
9 Hollanda 11 5 6 17 21 19 1.105
10 Sırbistan 10 5 5 16 22 22 1.000
11 Kanada 11 5 6 16 21 22 0.954
12 Dominik Cumhuriyeti 11 5 6 12 22 26 0.846
13 Tayland 10 2 8 8 11 24 0.458
14 Bulgaristan 11 2 9 8 12 28 0.428
15 Hırvatistan 10 2 8 6 8 24 0.333
16 Güney Kore 10 0 10 0 2 30 0.066

 

Formula 1 Terimleri Sözlüğü

Formula 1, hız, teknoloji ve rekabetin birleştiği heyecan verici bir motor sporudur. Bu spor dalında kullanılan bir dizi teknik terim ve kavram, araçların performansını etkiler ve yarışlarda sürücülerin başarıya ulaşmasını sağlar.

  • Aerodinamik: Formula 1 araçlarının havadaki hareketlerini inceler. Aerodinamik özellikleri, aracın performansını ve yol tutuşunu etkiler.
  • Apeks (Apex): Bir virajın en iç noktasıdır. Pilotlar, virajın en iç noktasında en hızlı şekilde dönüş yapmaya çalışırlar.
  • Brake Bias (Frene Basma Dengeleme): Aracın ön ve arka frenlerinin nasıl uygulandığını ayarlayan bir sistemdir. Sürüş koşullarına göre fren gücünü ön ve arka tekerlekler arasında dengelemek için kullanılır.
  • Çakıl Havuzu: Pistteki viraj çıkışlarında genellikle yer alan, sürücülerin araçlarını kontrol etmelerine yardımcı olacak çakıl dolu alanlardır.
  • Çekiş Kontrolü (Traction Control): Aracın tekerleklerinin kaymasını engellemek için kullanılan bir sistemdir. Arka tekerleklerin aniden kaymasını önlemek ve aracın daha iyi bir çekiş performansı sağlamak için tekerlek hızlarını izler ve gerektiğinde fren veya gazı düzenler.
  • DRS (Drag Reduction System): Formula 1 araçlarında kullanılan bir sistemdir. DRS, aracın arkasında düşük direnç sağlamak için arka kanadın açılmasını ve böylece daha yüksek hıza ulaşılmasını sağlar.
  • Dinamik Stabilite Kontrolü (Dynamic Stability Control): Aracın kontrolünü artırmak ve kayma veya kayma riskini azaltmak için kullanılan bir sistemdir. Aracın hareketlerini izleyerek, kayma durumunda frenleme veya gaz kesme gibi düzeltici önlemler alır.
  • Downforce (Yere Basma Kuvveti): Aracın yüksek hızlarda yol tutuşunu artırmak için oluşturduğu kuvvettir. Aerodinamik özelliklere bağlı olarak, araçların üzerine etki eden yere basma kuvveti olarak da adlandırılır.
  • Egzoz Sistemi: Aracın motorundan çıkan egzoz gazlarını yönlendirmek ve kontrol etmek için kullanılan bir sistemdir. Performansı artırmak ve emisyonları düzenlemek amacıyla tasarlanmıştır.
  • ERS (Energy Recovery System): Formula 1 araçlarında kullanılan bir enerji geri kazanım sistemidir. Frenleme sırasında oluşan enerjiyi depolar ve daha sonra güç üretmek için kullanır.
  • Formasyon Turu: Yarış başlamadan önce yapılan turdur. Pilotlar, sıralama turlarında belirlenen sıralamaya göre pistte sıralanır ve ısınma turları yaparlar.
  • FIA (Federation Internationale de l'Automobile): Formula 1 gibi uluslararası otomobil yarışlarının düzenlendiği spor federasyonudur. FIA, yarışın kurallarını oluşturur, güvenlik standartlarını belirler ve yarış organizasyonunu denetler.
  • Frene Basma Dengeleme (Brake Bias): Aracın ön ve arka frenlerinin nasıl uygulandığını ayarlayan bir sistemdir. Sürüş koşullarına göre fren gücünü ön ve arka tekerlekler arasında dengelemek için kullanılır.
  • G-Force (G kuvveti): Bir cismin ivmeyle birlikte üzerinde hissettiği kuvvettir. Formula 1 pilotları, virajlarda yüksek G kuvvetlerine maruz kalırlar.
  • Grid: Yarış başlamadan önce araçların sıralandığı ve beklediği yerdir. Aracın yarış başlamadan önceki konumu ve sıralaması burada belirlenir.
  • Güç-ağırlık Oranı (Power-to-Weight Ratio): Bir aracın performansını etkileyen bir ölçüttür. Güç-ağırlık oranı, aracın motor gücünün aracın kütlesiyle oranını gösterir.
  • Güvenlik Aracı: Pistte oluşan tehlikeli durumlar veya kazalar sonucunda yarışa müdahale etmek ve pilotların güvenliğini sağlamak için kullanılan bir araçtır. Güvenlik aracı, yarışın durmasına ve araçların hızını sınırlamasına neden olur.
  • Halo: Formula 1 araçlarında kullanılan baş koruma sistemi. Sürücüyü baş bölgesinde oluşabilecek cisimlerden korur.
  • Hava Koridoru (Slipstream): Bir aracın, önündeki aracın oluşturduğu hava akımından faydalanarak daha az dirençle ilerlemesini sağlar. Sürücüler, hava koridorunu kullanarak hızlarını artırabilirler.
  • Islak Zemin Lastiği (Wet-Weather Tire): Yağışlı hava koşullarında kullanılan özel lastiklerdir. Islak zeminde daha iyi yol tutuşu sağlamak için tasarlanmışlardır.
  • Jant: Araçların tekerleklerini taşıyan ve lastiği tutan bileşendir. Jantlar genellikle hafif ve dayanıklı malzemelerden yapılmıştır.
  • Karbon Fiber: Hafif ve yüksek mukavemetli bir malzemedir. Formula 1 araçlarında ve diğer yüksek performanslı otomobillerde kullanılan yapısal bir malzemedir.
  • Kerb: Pistin iç ve dış kenarlarında bulunan yükseklik farklarıdır. Kerbler, pilotların virajlarda sınırları korumak için kullandıkları referans noktalarıdır.
  • Kokpit: Pilotun araç içinde bulunduğu bölümdür. Kokpit, direksiyon, kontrol paneli ve diğer pilot kontrollerini içerir.
  • Lastik İzleri: Önceki araçların lastikleri tarafından pistte bırakılan izlerdir. Lastik izleri, pistin yol tutuşunu ve sürüş hattını etkileyebilir.
  • Mekanik Kavrama (Mechanical Grip): Aracın lastikleri ve süspansiyon sistemi tarafından sağlanan yol tutuşudur. Mekanik kavrama, aracın virajlarda ve hızlanmalarda stabil kalmasını sağlar.
  • NOS (Nitrous Oxide System): Formula 1'de kullanılmayan bir sistemdir. NOS, ekstra güç sağlamak için içten yanmalı motorda kullanılan bir nitrojen oksit gazı sistemidir.
  • Ön Kanat (Front Wing): Aracın ön tarafında bulunan ve aerodinamik performansı artıran kanattır. Ön kanat, aracın yol tutuşunu ve yönlendirme kabiliyetini etkiler.
  • Parc ferme: Sıralama turları ve yarış sonrası park fermuarıdır. Yarıştan sonra araçların değişikliklere uğramaması ve denetlenebilirliğini sağlamak için araçlar burada kalır.
  • Pilot: Formula 1 yarışlarında araçları kullanan sürücüdür. Pilotlar, yarışlarda hız, beceri ve strateji kullanarak birbirleriyle rekabet ederler.
  • Piston: İçten yanmalı motordaki silindirlerde hareket eden parçadır. Piston, yanma odasındaki yakıtı sıkıştırır veya yanma sonucu oluşan gazları dışarı atar.
  • Pit Duvarı: Pit stop sırasında araçların durduğu ve müdahale edildiği bölgedir. Pit duvarı, takımların ekipmanlarını ve personelini barındırır.
  • Pit Lane (Piton): Pit stopların yapıldığı ve araçların hız limitleriyle hareket ettiği bölgedir. Pit lane, takımların araçlarını servis ettiği ve lastik değişimi veya yakıt ikmali gibi işlemlerin gerçekleştiği alandır.
  • Pit Stop: Yarış sırasında aracın durup lastik değişimi, yakıt ikmali veya mekanik müdahale gibi işlemlerin yapıldığı duraktır. Pit stoplar, stratejik öneme sahip olup yarış sonuçlarını etkileyebilir.
  • Pole Position: Yarışa en hızlı tur zamanını yaparak başlayan sürücünün pozisyonudur. Pole position, sıralama turlarında elde edilen en iyi sıralama zamanına sahip olan sürücüye verilir.
  • Radyal Lastik: Çoğu Formula 1 aracında kullanılan ve kaburgalı yapısıyla bilinen lastik türüdür. Radyal lastikler, daha iyi yol tutuşu ve direksiyon tepkisi sağlar.
  • Sektör: Bir turun belirli bölümlerine verilen isimlerdir. Bir pist genellikle üç sektöre ayrılır ve her sektörün zamanı ayrı ayrı kaydedilir.
  • Sıralama Turları (Qualifying): Yarış başlamadan önce araçların sıralandığı ve başlangıç pozisyonlarının belirlendiği tur veya turlardır. Sıralama turları, pilotların hızlarına göre başlangıç sıralamasını belirler.
  • Spin: Bir aracın kontrolünü kaybederek dönmesidir. Spin, genellikle virajlarda hızlı girişler veya kaygan zeminlerde meydana gelebilir.
  • Şasi (Chassis): Bir aracın iskeleti veya gövdesidir. Şasi, aracın diğer bileşenlerinin üzerine monte edildiği yapısal bir çerçevedir.
  • Şikan (Chicane): Pistte yer alan bir viraj dizisidir. Şikanlar, hızları düşürmek ve sürücülere meydan okumak için tasarlanmıştır.
  • Takım Emirleri: Formula 1 takımlarının sürücülerine yarış sırasında verdiği talimatlardır. Takım emirleri, strateji, hız veya yer değiştirme gibi faktörlere dayalı olarak verilebilir.
  • Telemetri: Aracın performans verilerini toplayan ve ileten bir sistemdir. Telemetri, aracın hızı, gaz pedalı pozisyonu, frenleme kuvveti ve motor verileri gibi bilgileri takım mühendislerine ileterek aracın performansını analiz etmelerini sağlar.
  • Tork (Torque): Bir motorun dönme kuvvetidir. Tork, motorun gücünü ve hızlanma kabiliyetini etkiler.
  • Viraj (Corner): Pistteki dönemeç veya bükülme noktasıdır. Virajlar, pilotların araçlarını kontrol etmeleri ve hızlarını ayarlamaları gereken önemli bölümlerdir.
Bu Formula 1 terimler sözlüğü, aerodinamik, lastikler, sürüş teknikleri, yarış stratejileri ve daha birçok konuda kapsamlı bir bilgi sağlamaktadır. Bu terimlerin anlaşılması, Formula 1 yarışlarını izlerken daha fazla keyif almanıza ve sporun karmaşık dünyasını daha iyi kavramanıza yardımcı olacaktır.

Barcelona'nın Arda Güler planı

İspanya'nın Barcelona Kulübü, Fenerbahçe'nin genç yıldızı Arda Güler'i bir yıl daha sarı-lavicertli takımda tutarak transfer etmek için girişimlerde bulunduğunu açıkladı.

Barcelona Kulüp Başkanı Joan Laporta, Katalan televizyonu TV3'deli Onze adlı spor programına dün akşam yaptığı açıklamada, Arda Güler ile ilgilendiklerini duyurdu.

Arda Güler'in "ikibuçukluktan" Fenerbahçe'ye futbol hikayesi

Laporta, kulübün yeni sportif direktörü "Deco" lakaplı Anderson Luis de Souza'nın Arda Güler transferini görüşmek üzere geçtiğimiz hafta İstanbul'da olduğunu ifade ederek, şu açıklamada bulundu:

"Deco, onun (Arda Güler) büyük bir yetenek olduğunu söylüyor. Transferi sonlandırmaya çalışıyoruz. Genç bir futbolcu. LaLiga bu yıla ait olmayan, gelecek sezonlara ilişkin transferler yapmamıza izin veriyor. Arda, Premier Lig, Seria A ve La Liga'da ilgi uyandırdı. Deco ve Mateu (Mateu Alemany Futbol Şube Sorumlusu) operasyonu sonlandırmaya çalışıyor."

 "Fenerbahçe'nin planına uyuyor"

Barcelona'ya yakın Katalan spor gazetelerinden Sport, Laporta'nın açıklamalarından sonra yayımladığı haberde, "Bu transfer, Fenerbahçe'nin bir yıl daha yıldız futbolcusunu kadrosunda tutma planına mükemmel bir şekilde uyuyor. Futbolcunun önceliği sürekliliğe sahip olmaktır. Arda bu nedenle en üst seviyeye sıçramadan önce profesyonel olarak kendini geliştirmeye devam etmek için ülkesinde bir sezon devam etmeyi istemektedir." değerlendirmesinde bulundu.

Fenerbahçe ve Barcelona kulüpleri ile Arda'nın prensipte bu transfere "olur verdiğini" ancak halen çözülmesi gereken detayların olduğunu iddia eden Sport, "İmza atılmadan hiçbir transfer bitti denilemez ancak Barcelona, şu anda en az 8 kulübün istediği Arda Güler için doğru hamleleri yaparak, bir adım öne geçti. Arda'yı, Avrupa'nın üst seviyesindeki Real Madrid ve Milan gibi kulüpler de istiyor ama Deco, Barcelona'nın sportif direktörü olarak ilk büyük imzayı attırmaya yakın gözüküyor." ifadelerini kullandı.