5 Ağustos 2018 Pazar

Alfa Romeo Stelvio Q4 | Test Sürüşü


Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo 280 HP AT8 Q4 Veloce

Alfa Romeo ,otomobil dünyasındaki özel markalardan bir tanesi. Hatta öyle ki Henry Ford bile Alfa Romeo gördüğünde şapkasını çıkartmak suretiyle bu özel markayı selamlarmış.
Alfa Stelvio’nun adı, İtalyan Alpleri’ndeki efsanevi Stelvio Geçidi’nden geliyor. Virajları ile ünlü bu görkemli toplam 20 km uzunluğundaki geçit, Alfa Romeo’nun ilk SUV’unun isim babası olmuş. Stelvio, orta sınıf SUV’lar arasında kuralları yeniden yazma iddiası ile üretilmiş bir otomobil.
Q4 4 çeker sistemine sahip otomobilde arkada mekanik kilitli diferansiyel kullanılmış. Stelvio'da normalde gücün tamamını arka tekerleklere yollanıyor ve otomobil arkadan itiş karakteri sergiliyor. Ancak yol şartlarına göre gücün yüzde 50’si ön tekerleklere de aktarılabiliyor. Önde çift salıncaklı, arkada çok kollu bağımsız süspansiyon sunan otomobilin yol tutuşu başarılı. Ayrıca segmentindeki en direkt direksiyon oranına sahip (12:1).
Alfa Romeo Stelvio 2.0 280 HP AT8 Q4 fabrika verileri -teknik özellikler:
Motor: 1995 cc, 4 silindirli, benzinli, turbo
Şanzıman: 8 ileri oranlı otomatik
Maksimum güç: 280 HP @ 5250 d/d
Maksimum tork: 400 Nm @ 2250 d/d
Maksimum hız: 230 km/s
0-100 km/s: 5.7 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4687 / 1903 / 1671 mm
Bagaj hacmi: 525 lt
Yakıt tüketimi (şehiriçi/şehirdışı/ortalama): 8.9/5.9/7.0 lt /100 km
Fiyat: 515.000 TL
+ Yol tutuş, canlı performans
- Direksiyon derinlik ayarı yetersiz
CO2 emisyonu: 161 g/km
Tarık Akagün
Tarık Akagün ile Direksiyonda

0 yorum :

Yorum Gönder