29 Ağustos 2018 Çarşamba

Fenerbahçe yeni transferleri Reyes ve Frey için imza töreni düzenledi

Fenerbahçe'nin yeni transferleri Diego Reyes ve Michael Frey’in imza törenleri ve basın toplantıları, Ülker Stadyumu Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi 1907 Tribünü’nde gerçekleştirildi

Açıklamalar yapan ve soruları yanıtlayan her iki oyuncu da Fenerbahçe’de bulunmaktan büyük mutluluk duyduklarını dile getirdi.
İmza töreninde hazır bulunan ve yine gazetecilerin sorularını yanıtlayan Fenerbahçe Sportif Direktörü Damien Comolli de transfer dönemine ait önemli açıklamalar yaptı. Transferin önümüzdeki Cuma gece yarısında biteceğini hatırlatan Comolli, 2 veya 3 pozisyon için çalışmalarının sürdüğünü bildirdi.
Toplantıya oyuncuları taktim ederek başlayan Comolli, “Herki ikisi de kalıcı transferlerimiz. Frey Zürih’ten geldi. Diego ise bedelsiz. Her iki oyuncunun da takımımıza katılmasından dolayı çok mutluyum. İkisi de genç ve gelişim yapacak, değerlenecek iki isimden bahsediyoruz. Bu transferlerin haftalardır çalışmalarını yapıyoruz. En sonunda gerçekleştirdiğimiz için çok mutluyuz” diye konuştu.
“Gerçekten burada olmaktan dolayı mutlu ve gururluyum. Dünya kupasından önce Cocu beni PSV’ye istemişti, kısmet Fenerbahçe oldu. Serbest bir oyuncuydum en doğru yerin Fenerbahçe olduğunu biliyordum. İstediğim gerçekleştiği için de çok mutluyum” diyen Reyes, kendisinin sakat olduğu yolundaki haberleri de kesin bir dille yalanlayarak, “Gerçekten bu yanlış bilgilerin nereden geldiğini bilmiyorum. Porto’yla sözleşme yenilemememin sebebi; bunu istememişi olmamdır. Mutlu olacağım başarılar kazanacağım bir yerde olmak istedim ve o nedenle de buradayım” dedi. Aynı konuda Comolli ise, “Diego hakkında çıkan yalana yanlış haberlerin sayısı nedeniyle çok şaşırmış durumdayım. 15-16 sezonunda Real Sociedad’da  oynarken toplam takımın çıktığı 38 maçın 31’inde yer almış. 16-17 sezonunda Espanyol’da Diego 38 maçın 34’ünde yer almış. Bu arada kalan oynamadığı 3-4 maçlık boşluğun sebebi ise Espanyol’un tranferde geç kalmasıdır. 17-18’de Porto’da 48 maçın 47’isinde yer aldı. Yani Diego’nun sakat olduğu haberler ve onunla ilişkili tüm haberler gerçeği yanşatmamaktadır” ilavesinde bulundu.
Reyes,”Porto’da bana görev verildiğinde oynuyordum. Oynamamamın tek sebebi hocanın tercihiydi. Avrupa’dan ve Meksika’dan bir çok teklif geldi ama ben Fenerbahçe’yi tercih ettim. Çünkü burası oynamak istediğim bir yerdi” dedi
Pozisyonu hakkında, “Defansif orta saha ve stoperde kendimi rahat hissediyorum. Bunun kararını zaman içinde hoca verecek. İstediğim en çok şey; bu takımla şampiyonluk yakalamak” şeklinde ifadeler kullanan Diego Reyes: “Kendim iyi hissediyorum, fiziksel olarak hazırım. Ne zaman oynayacağımı tabii ki de hoca belirleyecek” diyerek sözlerini tamamladı.
Michael Frey ise sorulara şu yanıtları verdi:
“Burada olmaktan dolayı çok mutluyum. Buradaki 2 santrfor da çok yetenekli ve kariyerlerine saygı duyuyorum ve onlardan çok şey öğreneceğim. Beraber çalışacak çok iyi şeyler yapacağız”
“Geçen sezon çok gol attım gollerin dışında koşan, savaşan ve takım için mücadele eden bir santraforum ben”
“Karakterim iki farkı kişi olabiliyor. Sahada ve saha dışındaki iki farklı insan oluyorum. O sevincim kupa finalindeydi. Çok önemli bir maçtı. Gerçekten çok çok önemli maçtı ve o maçta gol attığımı için yaptım o sevinci. O sevinç nedeniyle hocayla da sıkıntılarımız oldu ama geride kaldı. Burada çok ateşli bir taraftar var.  Fenerbahçe taraftarı inanılmaz. Onlara karşı oynamak için sabırsızlanıyorum”
“Burası çok çok büyük ve çok güzel bir kulüp. Fenerbahçe sadece Türkiye’de değil Avrupa’da da bilinen bir kulüp. Benim buraya gelmemin sebebi, mücadeleyi seven oyuncu karakterine sahip olmam. Uyandığım her gün çok çalışacağım ve elimden geleni yapacağım”
“Çok yönlü bir oyuncuyum. Çift veya tek santrfor oynarım. Santrfor gerisinde de oynadım. Elimden geleni yapacağım ve son kararı hoca verecek”
Toplantının son bölümünde gazetecilerin transfer süreçleriyle ilgili sorularını yanıtlayan Sportif Direktör Damien Comolli ise şunları söyledi:
“Transferde kendi kurallarımız var kendi kurlarımızın dışında bir de uygulamamız gereken başka kurallar var. Önemli olan oyuncuları izleminizdir. Ama İstediğiniz kadar izleyin müsait değillerse getiremezsiniz. Sizin için hem müsait olmalı hem de o oyuncuyla ilgili bilgi toplamış olmanız lazım. Yaptığımız tüm transferler bilgiye, aylar süren çalışmaya, izlemeye ve scout’a dayanıyordu.  Diego 8 ay önce kadroya katmak istediğimiz 2 ve ay 3 numaralı stoperdi ve Diego’yu da isteyen çok kulüp vardı, rekabet vardı ve o nedenle buraya getirmemiz haftalar sürdü”
“Sol ayak ihtiyacı vardı ve Andre Ayew’i getirdik. Sol ayaklı Hasan Ali ve İsmail var. Sol ayaklı oyuncu getirmek hedeflerimiz arasında ama bir zorunluluk da değil. Diego hem sol, hem sağ stoper olarak oynuyor ve bu bize büyük rahatlık verecek”
“Bence bakmamız gereken konu çok öncesinden hedeflediğimiz 7 önemli oyuncuyu şu an kadroya katmışı olmamız. Bence bu çok önemli bir şey. Hala da transfer dönemi devam ediyor. Biz de piyasayla çok yakından ilgileniyoruz. Giulliano ve Josef gibi çok önemli 2 oynucuyu gönderdik ve  halen 2 veya 3 pozisyona bakıyoruz, çalışmalarımız devam ediyorum. Geciktik mi? Yani transfer döneminin çok öncesinde transfer yapabilirdik. Şimdi tabii ki de transferdeki zamanlama bizden kaynaklanmıyor. Transferde 3 taraf var biz, satmak isteyen kulüp ve oyuncu. Biz almak istediğimizde satan kulüp de işlerimizi kolaylaştırmıyor. Ayrıca Giulliano  de Souza’yı transfer sezonunun geç bir zamanında sattığımız için transfer piyasasının bize yapmış olduğu bir rötar söz konusu”
“İyi bir durumdayız. Uzun zamandır istediğimiz oyuncuları kadromuza kattık ama takım için önemli 2 oyuncuya da sattık. Bu nedenle aktifiz. 7 oyuncu geldi. Bence iyi bir durumdayız. Benim transfer performansımı sordunuz. Bunun cevabını 2 sene sonra verebilirim. Çünkü yaptığınız transferleri 1 gün sonra değerlendiremezsiniz. Onlara şans vermelisiniz. Değerlerine uzun sürede karar verebilirsiniz. Transfer dönemi Cuma akşamı gece 12.00’de sonlandığında bu soruyu bana tekrar sorabilirsiniz”
“Bu haberler doğru değil Cocu ile beraber çok uyumlu çalışıyoruz. Günde en az 2 kere görüşüyoruz. Sayısız yemek yedik. Takım için neler yapabiliriz konuşuyoruz. Aramızda profesyonel, saygıya dayalı bir ilişki var böyle bir hocayla çalıştığım için çok mutluyum.
“UEFA ile Fenerbahçe’ni imzalamış olduğu bir anlaşma var ve bunun çok katı kuralları var. Biz de bu kurallara uymak zorundayız. Satışlar bize biraz esneklik sağladı ama yine de kurallar var. Bankada paramız var ama UEFA ile iş yapmaktan da mutluyuz ve bu şekilde devam etmek istiyoruz”
“Transferde görüştüğünüz andan imza anına kadar belli bölümleri uygularsınız. Fabian’da belli bir yerde durmak zorunda kaldık. Oyuncuyla ilgili konuşmak istemiyorum. Soldado’nun yaşadığı büyük bir şanssızlıktı, sakatlandı. Bizim istediğimiz Benfica’nın ilk ayağında Slimani’nin oynamasıydı. Ancak Leicester bırakmadı o nedenle oynatmadık. Ancak istediğimiz 7 oyuncuyu takıma kattık ve olumlu bir transfer dönemi gerçekleştirdik”
“Benfica maçlarında tutkuyu, arzuyu, takım ruhunu sahaya yansıttık. Kazanabilirdik ama kazanamadık. Buradaki mağlubiyeti santrfor eksikliğine bağlamamak gerekiyor”

0 yorum :

Yorum Gönder