6 Eylül 2018 Perşembe

Mircea Lucescu: "Sabırlı olmamız lazım"

A Milli Futbol Takım Teknik Direktörü Mircea Lucescu, yarın oynanacak Rusya maçı öncesi Çağlar Söyüncü ile Medical Park Stadyumu'nda basın toplantısı düzenledi. Yabancı sınırına da değinen Lucescu, ''Elimdekilerle çalışmak zorundayım şu anda. Sonrasında karar federasyon tarafından alınacak'' diye konuştu.

Türkiye Milli Takımı Teknik Direktörü Mircea Lucescu, Rusya ile yarın oynanacak UEFA Uluslar B Ligi 2. Grup müsabakası öncesi maçın oynanacağı Medical Park Stadyumu'nda basın toplantısı düzenledi. Toplantıda milli futbolcumuz Çağlar Söyüncü de yer aldı.

Çağlar Söyüncü'nün açıklamaları şu şekilde:
Gençler olarak Avrupa'da top oynuyoruz. Buraya geldiğimiz için mutluyuz. Buraya geldikten sonra yorgunluğu değil de, neleri başarabiliriz, onları konuşuyoruz. Genç bir takımız, iyi bir enerjimiz var, birbirimize güveniyoruz.

Mircea Lucescu'nun açıklamaları şu şekilde:
Rusya, Dünya Kupası'na başlamadan önce son maçlarını bitirdiler. Şampiyona bittikten sonra yine ilk maçlarını bizimle yapıyorlar. Dünya Kupası'nda iyi ve akıllıca oynadılar. Oyun disiplini açısından oldukça iyi durumdaydılar. Fizik olarak çok hazırlardı, taktik olarak da. Bence aldıkları sonucu hak ettiler. Şimdi daha farklı bir ekip. Eski ekibe göre daha genç. Antrenörleri akıllı davrandı ve kendisiyle daha önce çalışmış oyuncuları aldı.

''Ligde çok yabancı olması beni başka alternatiflere yönlendirdi''
Oyuncuların hepsini birden değiştirmek istemiyordum. Eski ekip, Türk futboluna büyük katkılar verdi. Arda, Emre, Selçuk, Hakan Balta... Üst seviyede kalmak istiyorsanız değişim gerekiyor. Ligde çok yabancı olması, beni başka alternatiflere yönlendirdi. Bu yıl 8 oyuncumuz kulüp değiştirdi. Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş'ta çok az yerli futbolcu var."Dışarıdan veya içeriden genç oyuncular çağırmak büyük sorumluluk gerektirdi.

''Biraz sabır gerekiyor''
Oyuncularımın hepsine çok güveniyorum, hepsi iyi yerlere geldiler ve daha da gelecekler. Zeki 2. Lig'den Lille'e, Okay Celta Vigo'ya, Emre ve Ömer Galatasaray'a, Çağlar Leicester'a, Tarkan Kasımpaşa'ya geldi. Oyuncular daha üste çıkıyorlar. 20 takımdan gelen oyunculardan kurulu bir ekibiz. Ben 3-4 takımdan bir milli takım kurayım isterdim. Ama çok güveniyorum ekibime, çok hırslıyız ve bütün her şeyi vereceğimize inanıyorum. Biraz sabır gerekiyor, herkes sabır göstermeli.
Yabancı sınırıyla alakalı soruya Mircea Lucescu:
Elimdekilerle çalışmak zorundayım şu anda. Sonrasında karar federasyon tarafından alınacak, medya tarafından konuşulacak ama bu kararın alınma sebebi ben değilim. Bir şey biliyorum ki Türk futbolunda çok yetenekli oyuncular var, geliştirmek ve eğitmek lazım. 2002'de dünya üçüncüsü lan takımda milli takımdan sekiz oyuncunun Galatasaray'da olduğunu hatırlatmama gerek yok herhalde. Dünya Kupası'nda Türk futbolu tarafından alındı bu üçüncülük, Avrupa Şampiyonası'nda neden alınmasın? Alınabilir. Sadece çalışmak lazım.

''Rusya'daki günlerimi unutmuyorum''
Zenit ve Rusya'daki günlerimi unutmuyorum. Oradaki insanlarla görüşüyorum hala. Zenit'in lig ve Avrupa'da başarılı olmasını istiyorum. Zenit'in bu yıl ligi kazanması gerektiğini düşünüyorum ama Spartak da çok güçlü.

0 yorum :

Yorum Gönder