2 Haziran 2019 Pazar

Andy Ruiz Jr., Anthony Joshua'yı nakavt etti

Dünyanın nefesini tutarak izlediği ağır siklet boks maçında tarihi sürpriz yaşandı. Andy Ruiz Junior, Anthony Joshua'ya profesyonel kariyerinin ilk yenilgisini tattırdı.

İngiliz Boksör Anthony Joshua ve Andy Ruiz Jr. 4 kategorideki unvan için ringe çıktı.
Ağır sikletin zirvesinde yer alan ve 21'i nakavtla olmak üzere kariyerindeki 22 karşılaşmayı da kazanan WBA-WBO-IBF-IBO kemerlerinin sahibi Anthony Joshua ile New York Madison Square Garden'da yapılan maçı kazanan 32 galibiyet, 1 mağlubiyetli Andy Ruiz Jr., rakibine profesyonel kariyerinin ilk yenilgisini tattırdı.
Maçın 3. raundunda yere düşmesine karşın daha sonra toparlanan Andy Ruiz, rakibini 7. raundda nakavt etti. Ruiz, tarihte ağır siklette boks şampiyonluğuna ulaşan ilk Meksikalı sporcu oldu.
Maç öncesi favori olan ve 1'e 25 şans tanınan Joshua, Lennox Lewis ve Mike Tyson'ın ardından formunun zirvesindeyken sürpriz bir şekilde yenilen isimler arasına katıldı.
Kiloları nedeniyle "şişman çocuk" olarak tanınan Ruiz, Jashua'nın elinde bulunan IBG -WBO- WBA şampiyonluklarının yeni sahibi oldu. Dünya Boks Konseyi (WBC) ağır sıklet kemerini ise ABD'li Deontay Wilder elinde tutuyor.
Sky Sports'a yenilgi sonrası açıklamalar yapan Joshua, "İyi bir dövüşçüye karşı kaybettim. Nereye kadar gideceğini görmek ilginç olacak; bu bir yolculuğun bir parçası. Şimdi o şampiyon, geri döneceğim" ifadelerini kullandı.
Kariyerindeki 34. maçta 33. galibiyetini elde eden ve "Bunun için çabalıyordum. Hayallerimi gerçeğe dönüştürdüğüme inanamıyorum" diyen 29 yaşındaki Andy Ruiz Jr, maç sonu röpotajında üçüncü raunttaki düşüşünün kendisini ateşlediğini söyledi ve "Beni daha güçlü yaptı, daha fazla istememi sağladı kalkıp ben de onu devirmeliydim" diye konuştu.
Organizatör Eddie Hearn ise bu maçın tekrarının Kasım veya Aralık ayında Londra'da oynanabileceğini açıkladı. 

0 yorum :

Yorum Gönder