10 Ağustos 2022 Çarşamba

Gen Z ve Spor Etkileşimleri

Genç hayranlar hala sporla ilgileniyor ama onu farklı şekilde tüketiyor, Gen Z neredeyse yarısı spor branşlarını telefonlarında izlemeyi tercih ediyor. "Gen Z ve Spor Etkileşimleri" Seçkin Renklibay kaleme aldı. 

Geleneksellikten uzak teknoloji hayatlarının temeli olan bir kuşak, Genç hayranlar hala sporla ilgileniyor ama onu farklı şekilde tüketiyor, Gen Z neredeyse yarısı spor branşlarını telefonlarında izlemeyi tercih ediyor.

Bu yazımda yeni nesil diye nitelendirdiğimiz Gen Z ‘nin spora olan bakış açılarını keşfedelim.

Teknoloji ne denli ilerlemiş de olsa akış henüz birincil yöntem olarak televizyonun yerini almadı.Yapılan araştırmalarda hazırlanan yeni bir rapora göre, Gen Z eski nesillere göre çok daha çeşitli sporlarla ilgileniyor ve mobil teknolojinin şekillendirdiği çok farklı tüketim alışkanlıklarına sahip.

İspanya'nın en üst düzey futbol ligi teknoloji bölümü tarafından yaptırılan araştırma, 34 yaş ve altındaki tüketicilerin ortalama 6.3 sporu takip ettiğini buldu, bu, daha eski demografilerin izlediğine göre marjinal bir artış. Ancak 65 farklı spor dalı listelenerek, mobil ve dijital teknolojileri kullanarak bu potansiyel kitlenin önüne geçebilecek niş disiplinler için bir fırsat olduğu vurgulanıyor.

Genç hayranların neredeyse yarısı (%46) akıllı telefonlarında spor izlemeyi, yarısı maç izlerken oyun oynamayı ve yüzde 41'i deneyimlerini tamamlamak için fantezi sporları oynamayı tercih ediyor.

Yüzde 55'i bir oyun sırasında canlı istatistikleri görmeyi ve bunlarla etkileşim kurmayı bekliyor ve bu da yayıncıların prodüksiyonlarına daha fazla veri dahil etme zorluğunu yansıtıyor.

İstatistiki bilgilerin ayrıntılarını dijital alanda her branş da daha fazla göreceğimiz anlamı taşıyor…

İspanyol LaLiga Tech, araştırmanın, gençlerin sporla daha az ilgilendiğine dair geleneksel görüşle çeliştiğini ve teknolojinin bu kitleye ulaşmanın bir yolu olduğunu doğruladığını söylüyor. Bununla birlikte, hak sahiplerinin veri analitiğini kullanarak izleyici davranışı hakkında daha fazla bilgi edinmeleri ve hayranların içeriğe erişmek için ihtiyaç duydukları dijital platformlara erişmelerini sağlamaları gerektiği konusunda da uyarıyor.

LaLiga Tech ürün lideri Fabio Gallo, "Sporun geleceği taraftarlara bağlı, bu yüzden bu taraftarlar davranışlarını değiştirdikçe, endüstrinin yanıt vermesi çok önemli" olduğunu da görüşünde.

Araştırmalar, bir süredir izlediğimiz eğilimlerin altını çiziyor; dijital izleyiciler oyun, içerik akışı veya mobil uygulamalar aracılığıyla spora ilgi duyuyor, ancak fandom seviyeleri değişmedi, hatta artıyor olabilir. Artık spor organizasyonlarının, içeriklerinin yeni nesil tarafından keşfedilmesine olanak tanıyan, sahip olunan dijital platformlar oluşturarak, veri analitiğini kullanarak daha önce hiç görmediğimiz kadar güçlü taraftar bağlantıları oluşturarak değişime hazırlanma zamanı.

Bir başka araştırma şirketi Nielsen Sports İspanya genel müdürü Ramón Amich, Taraftarların geleneksel formatlara ek bir seçenek olarak sporu dijital platformlar aracılığıyla tüketmeyi tercih ettiğini gördüklerini ifade ediyor. Hayranlar sürükleyici deneyimler arıyor ve bu amaçla dijital kanallar için net bir tercih tespit ediyoruz. Kulüpler, spor kuruluşları ve federasyonlar, taraftarları elde tutmak için iletişimi geliştirme ve deneyimleri izleme zorluğuyla karşı karşıya.

Sonuç olarak; yeni nesil diye nitelendirdiğimiz Z kuşağı spora olan ilgilerini ancak teknoloji sayesinde ayakta olduğunu, ancak yine de sporun her nesli etkileme gücünün devam ettiğini de görebiliyoruz. Branşların dijital alanlarda detaylı bilgiler paylaşması yeni neslin ilgisini çeken ve dolayısıyla hayran kitlesini ve etkileşimi arttıran başlıca etkenlerden biri olarak görebiliriz.

Kaynak : Seçkin Renklibay / TRT SPOR

0 yorum :

Yorum Gönder