2 Ağustos 2016 Salı

Spor Toto Basketbol Ligi 2016-2017 Sezonu Fikstürü Çekildi

Spor Toto Basketbol Ligi'nin 2016-2017 sezonu fikstürünü belirleyen kura çekimi, İstanbul Yeşilköy'deki Polat Rennaisance Otel'de gerçekleştirildi.


Açılış konuşmasını Türkiye Basketbol Federasyonu Asbaşkanı Efe Aydan'ın yaptığı törene TBF Yönetim Kurulu'ndan Başkan Vekili Akın Süel ve Yönetim Kurulu Üyesi Kemal Akar'ın yanı sıra BSL Direktörü Samer Şenbayrak, TBF Yetkilileri, Kulüp temsilcileri ve basın mensupları katıldı.
BSLKura2
Törenin hemen başında, 15 Temmuz günü hayatlarını kaybeden şehitler için saygı duruşu gerçekleştirildi.
BSLKura3
Türkiye Basketbol Federasyonu Asbaşkanı Efe Aydan, törenin açılış konuşmasında ''Efsaneler Yükseliyor sloganıyla yoluna devam eden Spor Toto Basketbol Ligi, 50. yılını kutladığı 2015-2016 sezonunda tarihinin en parlak ve çekişmeli sezonlarından birini geride bıraktı. Gösterdiği gelişimi sponsorların da desteğiyle sürdüren BSL'de yeni sezonda mücadele edecek tüm takımlarımıza sağlıklı ve başarılı bir sezon diliyorum'' sözleriyle katılımcılara 'hoşgeldiniz' dedi. Şükran Albayrak'ın sunumunu gerçekleştirdiği tören, BSL Direktörü Samer Şenbayrak'ın kura çekim statüsünü açıklayan konuşmasıyla sürdü.
BSLKura5
Alfabetik olarak sıralanan kulüpler, törenin ilk aşamasında bu sıraya uygun olarak kura sırasını belirleyen numara çekimini yaptı. Devamında üç ayrı torbada değerlendirilen kulüpler, bu sıraya uygun olarak kuralarını çektiler. İlk torbada Galatasaray Odeabank, Demir İnşaat Büyükçekmece ve Darüşşafaka Doğuş yer alırken, ikinci torbada da Fenerbahçe, Anadolu Efes ve Beşiktaş Sompo Japan takımları bulundu. Üçüncü torbada ise geriye kalan 10 kulüp yer aldı.
Kulüplerin torbalara dağılımı, Avrupa Kupaları'nda mücadele etmeye hazırlanan ve aynı salonu kullanan takımların iç saha maçlarının çakışmayacağı şekilde, Avrupa Kupaları fikstürü, Süper Lig maçları, emniyet tedbirleri ve yayıncı kuruluşların talepleri çerçevesinde hazırlandı.

Kura çekiminin ardından Spor Toto Basketbol Ligi'nde ilk hafta fikstürü şu şekilde oluştu:
BSLR1
Ligde yeni sezon 8, 9 ve 10 Ekim'de oynanacak ilk hafta maçlarıyla başlayacak ve ilk yarı 23 Ocak 2017'de sona erecek.
Ligin ikinci yarısı 28 Ocak'ta start alacak ve normal sezon maçları 15 Mayıs 2017'de tamamlanacak.

Toplam 16 takımın yer aldığı Spor Toto Basketbol Ligi'nde 2016-2017 sezonu, iki devreli lig usulüne göre oynanacak.
Normal sezonun 30 hafta süreceği ligde ilk 8 sırada yer alan takımlar play-off'a yükselecek.
Play-off serisi 0-0 başlayacak ve çeyrek finallerde 2, yarı finallerde de 3 galibiyet alan takım tur atlayacak. Finalde ise rakibi karşısında 4 galibiyet alan ekip, 2016-2017 sezonunun şampiyonu olacak.
Ligi son iki sırada bitirecek ekipler ise küme düşecek.
Spor Toto Basketbol Ligi 2016-2017 Fikstürü'ne ulaşmak için tıklayın:
BSL_Fikstür_2016-2017
Kura çekimini gerçekleştiren kulüpler ve temsilcilerinin kürsü konuşmaları ise kura çekim sırasına uygun olarak şöyle:
(Beşiktaş Sompo Japan, Can Köken, Dış İlişkiler Sorumlusu) Yepyeni bir sezona yeni bir yapılanma ile giriyoruz. Yeni başantrenörümüz Ufuk Sarıca ve ekibiyle başarılı bir sezon geçireceğimize inanıyorum. Tüm takımlara başarılar diliyorum.
(TOFAŞ, Tolga Öngören, Genel Menajer): 1 yıllık aranın ardından Avrupa’nın en iyi ligine dönmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Yeni sezonda kurduğumuz kadroyla başarılı olmak istiyoruz. Ligdeki tüm takımlara sağlıklı ve başarılı bir sezon diliyoruz.
BSLKura7
(Gaziantep Basketbol, Boray Dai, Genel Menajer): Öncelikle tüm takımlara başarılar  diliyorum. Yeni sezonun sakatlıklardan uzak, üst düzey çekişmeye sahne olmasını temenni ediyorum. Gaziantep Basketbol olarak yeni sezonda da yolumuza devam edecek, ligde ve Avrupa'da Gaziantep'in güzelliklerini tüm rakiplerimize göstermek istiyoruz.
(Demir İnşaat Büyükçekmece, Serdar Çağlan, Sportif Direktör) Her yıl daha da zorlaşan ve kalitesini arttıran bu ligde olmaktan mutluluk ve gurur duyuyoruz. Tüm takımlara sağlıklı hayırlı bir sezon diliyoruz. Sayın başkanımız Hasan Akgül ve Yönetim Kurulu adına bir kararı açıklamak istiyorum. Bildiğiniz gibi bu sezon tarihimizde ilk kez Avrupa kupalarında oynayacağız. 5 Ekim’deki ilk iç saha maçımızın tüm gelirini şehit ailelerine bağışlayacağımızı duyurmak istiyoruz.
(Rönesans TED Kolejliler, Tunç Girgin, Kulüp Müdürü): Avrupa’nın en iyi liginde bu sezon daha genç bir kadroyla iddialı olmaya çalışacağız. Yeni sezonda tüm kulüplerimize başarılar diliyorum.
(Anadolu Efes, Alper Yılmaz, Genel Direktör): Herkese sadece basketbolun konuşulduğu, sakatlıksız bir sezon diliyorum. Yeniliğe ve değişikliğe uyum sağlayıp başarılı olmak istiyoruz. Bu vesileyle bu ay Rio’daki Olimpiyat Oyunları'nda yarışacak tüm milli sporcularımıza başarılar diliyorum.
(Yeşilgiresun Belediyespor, Osman Nuri Aksoy, Yönetim Kurulu Üyesi): Yeni sezonda herkese barış, huzur ve birlik beraberlik diliyorum. İnşaallah yeni sezon tüm takımlara başarı getirir. Sakatlıksız bir sezon olsun. Gençlerin ön plana çıktığı bir yıl olmasını diliyorum.
(Muratbey Uşak Sportif, Fatihhan Erdoğan, Genel Menajer): FIBA Şampiyonlar Ligi'nde ön eleme oynayacağız, başarılı olmak istiyoruz. Milli Birlik ve beraberliğin gerektiği bu günlerde basketbolun bizleri birleştiren bir güç olduğuna inanıyorum. Bu sezon iki kulvarda da yarışacağımız için bütçeyi arttıracağız. Transferlerimizi tamamladık. Bu vesileyle bizlerden desteğini esirgemeyen Belediye Başkanımız'a ve sponsorumuza şükranlarımı arz ediyorum.
(Trabzonspor Medical Park, Boray İşbulak, Başkan Yardımcısı): Trabzonspor Medical Park olarak öncelikle 2016-2017 sezonu herkese hayırlı olsun demek istiyorum. Trabzonspor Medical Park'ın bu sezon Trabzon halkının basktebola olan ilgi ve sevgisini arttıracağı bir sezon planlıyoruz. Sağlıklı, birlik beraberlik dolu bir yıl diliyoruz.
BSLKura6
(Galatasaray Odeabank, Ömer Yalçınkaya, Şube Genel Direktörü): Zorlu bir sezonu geride bıraktık ve yeni bir sezona sayfa açıyoruz. Herkese başarılar diliyorum, tüm camiaya hayırlı olsun.
(İstanbul BBSK, Yavuz Selim Tunçer, Basketbol Şube Sorumlusu): İstanbul Büyükşehir Belediye Spor Kulübü adına herkesi saygı ve sevgiyle selamlıyorum. Son şampiyon Fenerbahçe'yi yeni sezon öncesi bir kez daha tebrik ediyorum. 2016-2017 sezonu inşaallah herkes için hayırlı olur. Ülkemizin hassas dönemden geçtiği 15 Temmuz atmosferini geçtik. Tüm şehitlerimize Allah’tan rahmet, gazilerimize sağlık ve sıhhat diliyorum. İnşallah ülkemiz bir kez daha böyle şeyler yaşamaz. Spor camiamızda da bu dostluk ve kaynaşmanın devam etmesini umuyorum. Kulübümüzün kurucularından Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'a da bu süreçte gösterdiği güçlü duruştan ötürü saygılarımı sunuyorum.
(BEST Balıkesir, Gafur Çoymak, Kulüp Başkanı): Best Balıkesir adına saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Tarihte ilk kez BSL’de yer alacağımız için son derece heyecanlıyız. Kentimizde halk basketbolu çok seviyor. Zevkli ve çekişmeli bir sezon geçireceğiz. Sağlıklı bir sezon diliyorum.
(Darüşşafaka Doğuş, Ahmet Eran, Takım Menajeri): Çok değerli rakiplerin olduğu zor ama heyecanlı bir sezon bizi bekliyor. Biz de Darüşşafaka Doğuş olarak hedeflerimiz doğrultusunda basketbolumuza değer katmak adına elimizden gelen gayreti göstereceğiz. Başarılar diliyorum.
(Banvit, Turgay Çataloluk, Sportif Direktör): Öncelikle TOFAŞ ve Best Balıkesir’e hoşgeldiniz diyorum. Daha da zorlaşan ligimizde kadroumuzu yenileyerek mücadele edeceğiz. Altyapıdan gelen oyuncularımıza daha fazla şans veriyor olacağız. Herkese başarılar.
(Fenerbahçe, Cenk Renda, İdari Menajer): Yeni sezonun tüm kulüplerimize hayırlı olsun. Sakatlıksız bir sezon diliyorum. Fenerbahçe olarak bu sezon da şampiyon olmak, Türkiye Kupası ve Cumhurbaşkanlığı Kupası'nı alıp Avrupa’da da ulaşabileceğimiz en iyi noktaya ulaşmak istiyoruz.
(Pınar Karşıyaka, Selim Çınar, Genel Menajer): Tüm kulüplerimize başarılı bir sezon diliyorum. Her şeyin gönlümüzce olacağı, sakatlıktan uzak bir sezon olsun.
BSLKura9Törenin kapanış konuşmasını, TBF Başkan Vekili Akın Süel gerçekleştirdi.
Tören programını, basketbol ekranının sevilBSLKura10
en yüzü Şükran Albayrak sundu.

BSLKura8
Basın mensupları, törene yoğun ilgi gösterdi.

0 yorum :

Yorum Gönder