13 Eylül 2018 Perşembe

Fenerbahçe'de Benzia, Jailson ve Harun Tekin için imza töreni düzenlendi

Fenerbahçe'de yeni transferler Harun Tekin, Jailson Marques Siqueira ve Yassine Benzia için imza töreni Ülker Stadyumu Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi 1907 Tribünü'nde gerçekleştirildi.

Fenerbahçe Futbol Takımı Sportif Direktörü Damien Comolli’nin de yer aldığı imza törenini Yönetim Kurulu Üyeleri yanı sıra çok sayıda basın mensubu takip etti. Açıklamalar yapan ve soruları yanıtlayan üç oyuncu da Fenerbahçe’de bulunmaktan büyük mutluluk duyduklarını dile getirdi.
COMOLLİ: İSTEDİĞİMİZ OYUNCU PROFİLİNE FAZLASIYLA UYUYORLAR
Törende ilk olarak söz alan Sportif Direktör Damien Comolli, “3 yeni transferimiz Harun Tekin, Jailson Marques Siqueira ve Yassine Benzia’nın imza töreninde birlikteyiz. Öncelikle oyuncularımızla ilgili birkaç detay vereceğim; Harun’u Bursaspor’dan satın aldık. Jailson Gremio’dan geldi. Brezilya’nın Porto Alegre şehrinden. Yassine de Lille’den kadromuza kiralık olarak katıldı. Sezon sonunda transferi kalıcı hale getirme opsiyonu da mevcut. Onların aramızda olmalarından dolayı çok büyük mutluluk yaşıyoruz. Onlar artık kulübümüzün oyuncuları ve bu bizi fazlasıyla mutlu ediyor. Daha önce Başkanımız, Asbaşkanımız ve Phillip’le betimlediğimiz oyuncu profiline fazlasıyla uyuyorlar. Aynı zamanda tamamlamak istediğimiz saha içi pozisyonlara da son derece uygun futbolcular aldık. Kaleci pozisyonu uzun zamandır arayışta olduğumuz bir pozisyondu. Sadece finansal kaynak gerekiyordu. Souza’nın ayrılışından sonra defansif orta saha pozisyonuna birini transfer etme gereği ortaya çıkmıştı, bu nedenle o transferi yaptık. Aynı zamanda ofansif orta saha pozisyonuna Giuliano’nun ayrılmasından sonra bir oyuncu almamız gerekiyordu ve o transferi de bu şekilde gerçekleştirdik. Üçü de son derece hırslı ve yetenekli oyuncular. Burada oynamak istediğimiz futbol tarzına, ortaya koyduğumuz projeye en iyi şekilde adapte olacak oyuncular” dedi.
Ardından söz alan Yassine Benzia, görev verildiğinde elinden geleni yapmak için hazır olduğunu belirtti. Fenerbahçe’nin çok büyük bir kulüp olduğunu ve böyle büyük bir kulübe katıldığı için mutlu olduğunu sözlerine ekleyen Benzia, “Görev alacağım pozisyon özel bir pozisyon, bunu biliyorum. Daha önce bu pozisyonda Alex gibi oyuncular forma giydi. Ben beklentilerin karşılığını verebilmek için maksimumumu sahaya yansıtacağım” şeklinde konuştu.
BENZIA: SON PASLARI VERMEYİ SEVİYORUM
Oyun stilinin nasıl olduğuyla ilgili soruya Benzia, “Yaratıcı bir oyuncuyum. Son pasları vermeyi seviyorum. Aynı zamanda rakip savunma ile orta saha arasında top alıp iyi bir şekilde ön tarafta oynayan forvet oyuncularına aktarma gayreti içerisinde olan bir oyuncuyum” dedi. Örnek aldığı 10 numaranın Zidane olduğunu belirten Benzia, Türkiye’deki taraftarlarla ilgili ise, “Türkiye’deki taraftarların nasıl olduğunu herkes bilir, herkes onları tanır. Burada inanılmaz bir atmosfer olduğunu ben de biliyorum. Çok ateşli ve tutkulu taraftarlar var. Ben de bu tadı almak için sabırsızlanıyorum” şeklinde yanıtladı.
Farklı pozisyonlarda oynama şansı elde ettiğini belirten Benzia, “Farklı pozisyonlara en iyi şekilde adapte olabildiğimi düşünüyorum. En keyif aldığım pozisyon forvetin arkasında olduğum pozisyon. Goller atmayı seviyorum, gol pası vermeyi seviyorum. 8 numara pozisyonunda da çok oynadım. O pozisyonda da ne yapmam gerektiğini biliyorum. Amacım atabildiğim kadar gol atmak, asist yapmak. Fenerbahçe’ye katkı sağlamak istiyorum, Fenerbahçe’de kupalar kazanalım ve bunlarda pay sahibi olayım istiyorum” şeklinde konuştu.
JAILSON: BURADA TARİH YAZMAK İSTİYORUM
Türkiye Ligi’ni daha önce izlediğini belirten Jailson Marques Siqueira ise Türkiye’de futbolun hızlı oynandığını söyledi. Brezilya’da ise biraz daha yavaş oynandığını ifade eden Jailson, “Türkiye Ligi’nde aynı zamanda çok fazla temas var. En hızlı şekilde adapte olacağımı düşünüyorum. Burada tarih yazmak istiyorum” ifadelerini kullandı.
Fenerbahçe tercihini nasıl yaptığıyla ilgili soruya Jailson, “Brezilya dışında forma giymek her zaman rüyamdı. Kapıma da böyle büyük bir fırsat geldi. Çok büyük bir kulüpten teklif aldım. Daha önce burada oynamış önemli Brezilyalı oyuncular vardı; Giuliano ile, Souza ile konuştum.  Onlar gerçekten çok iyi görüşler bildirdiler. Ben de bu fırsatı değerlendirdim. Burada tarih yazmak istiyorum. Hem oyuncu arkadaşlarıma hem de hocama çok yardımım olsun istiyorum, çok fazla katkı vermek istiyorum. Artık çalışma zamanı, başlangıcı yapma zamanı. Beklediğim şey bu” diye konuştu.
Jailson oyun stiliyle ilgili, “Kendimi markaj yapan bir oyuncu olarak tanımlayabilirim. Savunmaya her zaman yardım etme gayreti içerisindeyim ama öne de çıkmayı da seviyorum. Amacım en iyisini yapabilmek ve maksimumu sahaya yansıtarak arkadaşlarıma destek olmak” dedi.
Fenerbahçe’de takım arkadaşlarıyla beraber en iyisini yapacaklarını belirten Jailson, “Daha önce Arthur ve Maicon ile çalıştım. Oyuncuların kalitesini biliyoruz. Orada şöyle önemli bir noktamız vardı; saha içerisinde özgürdük. Arthur’un kalitesinin öne çıkabilmesi için elimizden geleni yapıyorduk. Burada da arkadaşlarımızla beraber elimizden geleni yapacağız. Hocamızın istekleri ve talepleri doğrultusunda güzel şeyler yapacağımızı düşünüyorum” ifadelerini kullandı.
TEKİN: ARTIK KALECİLER DAHA ÖNDE OYNUYOR
Fenerbahçe’ye geldiği için çok mutlu olduğunu belirten Harun Tekin ise, “Herkesin hayali olan bir kulübe geldim. Çok büyük bir camiaya geldim. Burada çok önemli Türk kaleciler görev aldı. Ben de kendimi bu konuda çok şanslı hissediyorum. Volkan ağabey ile de daha önce milli takımda çalıştık. Saha içinde ve saha dışında güzel ağabey-kardeş ilişkisi var. Beklentileri biliyorum ve en iyi şekilde cevap vermek için antrenmanlarda ve maçlarda en iyisini ortaya koyacağım. Bunun için çok çalışacağım. Hedeflerimin arasında milli takım da var. Orada da forma giymek istiyorum. İyi performans gösterdiğim müddetçe orada da formayı alacağıma inanıyorum” diye konuştu.
Günümüz futbolunda oyunun geriden pasla başladığı konusunda kendisini yeterli gördüğünü ve kendisini daha da geliştireceğini belirten Harun Tekin, “Artık kaleciler daha önde oynuyor. Oyun geriden pasla başlıyor. Bu, takımdan takıma değişiyor. Hocamız bunu istiyor. Kendimi yeterli görüyorum ve daha da geliştirmeye çalışacağım. Bu konuda rahatım” dedi.
Toplantının son bölümünde gazetecilerin sorularını yanıtlayan Sportif Direktör Damien Comolli ise şunları söyledi:
-“Dirar kadro dışında değil. TFF’ye verdiğimiz 28 kişilik kadro içinde. Cocu’nun ilk seçimi olmayabilir, oynamayabilir ama hala uygun durumda, 28 kişilik kadronun içinde. Diğerleri, Ozan ve Kameni ise tamamen futbolla alakalı kararlar. Maalesef bir sınır var önümüzde. 28 kişilik liste verebiliyoruz. Bu kararlar çok zor. Bizim için de son derece zorlayıcı bir karar oldu. Onlar için de aynı durum geçerli. Durum bu. Net ve temiz şekilde en açık ifadeyle futbolla ilgili kararlardı".
COMOLLİ: YABANCI SINIRINDA DEĞİŞİKLİK OLACAKSA ÇOK ERKEN SÖYLENMELİ
"Yabancı sınırıyla ilgili konuya gelecek olursak; o konuyla ilgili bilgimiz yok, dedikodu duyuyoruz. Böyle bir değişim söz konusu olacaksa bu sezonun çok çok erken döneminde bildirilmesi gerekir. Aynı zamanda geçtiğimiz günlerde TFF’den bir yazı geldi kulübümüze, önümüzdeki sezon U21 Ligi’nin olmayacağı yönünde. Ama öncesinde herhangi bir fikir alışverişi olmadı aramızda".
"Tecrübemin bana söylediği şu; Yabancı sayısındaki kısıtlamalar, Türk Milli Takımının değişiminde veya seviyesini yukarı atlatma konusunda ya da Türk futbolunun seviyesinin başka noktaya gelmesinde 1 günde değişimi sağlayacak çözümler değil kesinlikle. Futbolu daha iyi noktaya getirmek istiyorsanız uzun projelere ihtiyacınız var. Daha iyi altyapı sistemlerine sahip olmalısınız, daha iyi hocalarınız olmalı, futbol akademilerinize daha fazla yatırımlar yapılmalı, daha doğru transferleri, daha akıllıca işe alımları gerçekleştirmelisiniz. Önümüzdeki yıllarda gelişimi görebilmek için daha iyi tesisler yapmalısınız. Türk futbolunda A Takım seviyesinde kuralları değiştirip altyapılara hiçbir şey yapmazsanız o değişimin herhangi bir faydasını göremezsiniz. Oralara yatırım yapılmalı. Fenerbahçe’de bizim yaptığımız tam olarak bu.”
Üç oyuncunun transfer süreciyle ilgili de bilgiler veren Sportif Direktörümüz Damien Comolli şu şekilde konuştu:
COMOLLİ: BENZIA SON GÜN ÖNÜMÜZE ÇIKAN HARİKA BİR FIRSATTI
“Yassine konusu şu şekilde açıklığa kavuşturulabilir: Uzun dönemdir yakın takipte olduğumuz bir oyuncu değildi. Finansal olarak ulaşabileceğimiz noktanın dışındaydı. Lille kulübünden telefon geldi ve kadromuzdan hangi oyuncuya ilgi duyarsınız diye sordular. Ben de net bir şekilde Yassine Benzia dedim ama maddi durumu karşılayamayız diye ekledim. Onlar kiralık anlaşmaya gidebileceğimizi söylediler. Ben Fransızım ve 16 yaşından beri tanıyorum onu. Fransa’daki ve Türkiye’deki scoutlarımız tanıyor onu. Bizim için inanılmaz bir fırsattı. Teoride inanılomaz bir fırsatken bir anda gerçeğe döküldü. Son gün önümüze çıkan harika bir fırsattı. Finansal olarak ulaşamayacağımız noktada olduğu için o ana kalmıştı".
COMOLLİ: HARUN'U GÖZLEMLİYORDUK
"Harun konusu ise; aslında imza attığımız dönemlerde onula da bu konuşma aramızda geçmişti. Ben sezon boyu aldığım notlara baktım, Harun gözlemlediğimiz kalecilerden biriydi. Aldığım notlarda gözlemlediğimiz kalecilerden üçüncü sırasında onun olduğunu gördüm. Kasım-Aralık 2017 aylarına dayanıyor. Harun hedefimizdi. Finansal kaynakları nasıl yönetebiliriz sadece bunu düşünüyorduk. Kaleciye ihtiyacımız olduğunu biliyorduk ama kritik soru nasıl yapabiliriz sorsuydu. Finansla kaynaklar elimize geçtiği anda hiçbir şüphemiz olmadı ve bu transferi gerçekleştirdik".
COMOLLİ: JAILSON'UN POTANSİYELİ TAM İSTEDİĞİMİZ GİBİ
"Jailson ile ilgili farklı bir durum söz konusu. Bizim hissimiz şu yöndeydi: Defansif orta saha pozisyonunda yeterince oyuncu olduğunu düşünüyorduk. Ozan Tufan, Oğuz, Josef ve Mehmet Topal vardı. Odaklandığımız pozisyon değildi. Şunu da düşünemezdik; transferin son günlerinde bir kulüp gelecek ve Josef’i satın almak için bu kadar para verecek. O teklif ortaya çıkınca Josef’in satışını gerçekleştirdik. Daha sonra nasıl bir tip oyuncuyu ortaya koyabilirizi konuştuk. Uzun yıllardır futbolun içinde olmamızdan kaynaklı bir ağımız, çevremiz var ve iyi bir şekilde bilgiler geldi, fırsat geldi. Genç bir oyuncu. Nasıl gerçeğe çevirebiliriz bunu düşündük. Brezilya’nın dev kulübünden geldi. Genç ve tecrübeli oyuncu. Fizik olarak potansiyeli tam istediğimiz gibi. O yüzden seçimimiz ondan yana oldu. Yaşından ve yeteneğinden dolayı bizim için kıymetli bir oyuncu".
Tolga Ciğerci’yle ilgili soruyu da yanıtlayan Comolli, “Şu anda Almanya’da tedavisi sürüyor. Galatasaray döneminde başladığı bir tedavi süreci vardı. Biz o tedavinin nasıl yapıldığını detaylı inceledik. Sağlık ekibimizle beraber son derece rahatız. O tedavinin sonuç verebileceğini gördük ve tedaviye devam etmesi yönünde karar aldık. Her gün konuşuyoruz ve 2 günde bir sağlık raporu geliyor. Sağlık ekibimizden biri 4-5 günlüğüne Almanya’ya gidecek ve iyileşme süreci konusunda yanında olacak” dedi.
Son olarak geride kalan transfer sürecini değerlendiren Comolli, “Hiçbir zaman kampta transferleri bitireceğiz diye demeç vermedim. Hem Başkanımız hem de ben bu konularla ilgili konuşurken, elimizden gelen en hızlı şekilde tamamlamaya çalışacağız, en iyi fırsatları değerlendireme çalışacağız ama mümkün olan çerçevede… Bizim kontrol edemeyeceğimiz durumlar var. Örneğin, inanılmaz bir transfer teklifi geldi oyuncumuza ve gitti. Gideceğini düşünmediğimiz bir oyuncu gidince yerini doldurmak mecburiyetinde kalıyorsunuz. Bazen beklememiz gerekti. Olabildiğince erken şekilde transferleri yapma gayreti içerisindeydik. Ama bazen olmadı, bazen beklememiz gerekti, bazen istediğimiz oyuncuların ilerleyen dönemde uygun olacaklarını düşünüyorduk, örneğin Islam ve Reyes bu oyunculardan bazılarıydı. Onlar önceliğimizdi ve beklememiz gerekiyordu o zamanki şartlarda. Bizim için bir strateji var ortada. Kulüp için de doğru bir strateji olduğunu düşünüyorum önümüzdeki yıllar için. Başkanımız başkan seçilmeden veya Asbaşkanımız burada göreve başlamadan, ben burada Sportif Direktörlük görevine başlamadan çok daha önceki dönemde bunları kendi aramızda konuşuyorduk. Projemiz net bir şekilde bu olmalı diye konuştuk. Oyuncularımızın gelecek yıllarda gelişimlerini sağlamalıyız. Kendi değerlerimizi yaratmalıyız. Doğru gençlere yatırım yapıp doğru dengeyi onlarla yakalamalıyız. Bana göre takım içinde doğru bir denge oluşmaya başladı, genç ve tecrübeli oyuncularımızla. Altyapıdan da kendi değerlerimizi çıkarmak istiyoruz. Dışarıdan da önemli gençleri kadromuza katmak istiyoruz ki; zaten şu an 2’si bizle beraber. Hem Yassine hem Jailson hem genç hem de çok tecrübeliler. O yüzden doğru projenin bu olduğuna inanıyorum. Önümüzdeki 3 yılda bu projenin devamlılığını da olumlu sonuçlarla beraber göreceğimize inanıyorum” diyerek sözlerini noktaladı.

0 yorum :

Yorum Gönder