6 Temmuz 2018 Cuma

Mustafa Cengiz: "Asla küçülmeye gidip şube kapatmayacağız"

Galatasaray Kulübü Başkanı Mustafa Cengiz, "asla küçülmeye gidip şube kapatmayacağız, tüm olimpik branşlarda şampiyonluk için elimizden geleni yapacağız" şeklinde konuştu.

Cengiz, düzenlediği basın toplantısında gündeme ilişkin soruları yanıtladı.
Mustafa Cengiz, beş buçuk ayda 588 milyon TL hasılat elde ettiklerini belirterek, "10 bin TL zarar ettik. İnşallah onu da düzelteceğiz. Bizi bağımsız düşünürseniz, biz kafa kafayayız. İnşallah kara geçeceğiz." dedi.
Cengiz, sözlerini şöyle sürdürdü;
"Borç alacak farkı 1 milyar TL. Yaklaşık 200 milyon Dolar. Son 9 yıl amatör şubelere harcadığımız bedel yaklaşık 200 milyon Dolar. Sakın şunu algılamayın. Olimpik dallardaki faaliyetlerimizi terk etmeyeceğiz. Ama doğru harcama için elimizden geleni yapacağız.
13 branşta faaliyet gösteriyoruz. Camianın verdiği kuruşların şampiyonluk yolunda harcanması için de elimizden geleni yapacağız"
Asla küçülmeye gidip şube kapatmayacağız, tüm olimpik branşlarda şampiyonluk için elimizden geleni yapacağız.
 Sosyal medya değer verdiğimiz, takip ettiğimiz bir mecra. Basketbol şubemizle ilgili üzücü şeyler gördük burada. Hakaret, küfür içermeyen her türlü eleştiriye açığız. Yapıcı eleştirilere asla kızmıyoruz. Şunu istiyorum; çifte teyit almadığınız bilgileri yazmayın.
Basketbola 34 milyon TL borcumuz vardı. Yüzde 30-40 kur artışına rağmen şu anda 22 milyon TL borcumuz var. 12 milyon TL ödeme yapmışız. Kadınlar Avrupa şampiyonu, erkekler maalesef kötü sezon geçirdi"
Oktay Mahmuti'ye "devam et" dedik. 1,2 milyon dolar alacağı ücret var. Yüzde 25'inden fazla borcumuz hocaya. İndirim istedik ya da ödeme planı talep ettik. Sevgili hocamız "Hayır, ben elimden geleni yaptım, Galatasaraylı değilim, indirim için nedenim yok" dedi.
Oktay Mahmuti'ye zaten devam etmesini söyledim. Asla ayrılmasını söylemedik, para zaten ödenecek. Sağlam sözleşmesi var, tebrik etmek gerekir. Bizim menajerler bunu başaramamış.
Prandelli'ye ödememiz gereken 2.5 milyon lira borcumuz var.
Ben sevgili Ünal başkanımla ilgili konuşulanlar gibi bir şey söylemedim. O bizim değerli bir başkanımız. Onunla iş konuşmadık. Bize sponsorluk vaadinde bulunmadı.
Salon için sponsor arıyoruz. Arayıp bulacağım bir şey değil. Galatasaray kendi başına bir dünya markasıdır. Sponsor olmak isteyen varsa zaten gelir. Ülkedeki mali sıkıntı ve fanatizm bunu geri itiyor. Rakip taraftarın tepkisinden çekiniyorlar.
UEFA ile imzaladığımız anlaşmada gelir-gider dengesini tutturmak zorundayız. Oyuncu satmadan asla yeni transfer yapamıyoruz.
Sadece kiralık, takas ya da elinde bonservisi olan futbolcu transfer edebiliyoruz.
Donk konusundaki eleştirilere görünen kısmıyla hak veriyorum ancak Finansal Fair Play anlaşmamız nedeniyle sattığımız kadar alabiliyoruz. Bizim gelir gider dengesini tutturma mecburiyetimiz var. Donk, menajerlik bedelini de ücretinin içine gömdü.
Donk için ev kirası, uçak paraları vardı ve yok ettik. Donk ölümüne oynadı, hepiniz gördünüz. Bizden imza parası isteyebilirdi ama istemedi. Florya'ya güvenin. Donk beni görse bu kim diye karıştırabilir.
Ocak ayında Galatasaray'a men geleceğini resmi olarak söyleniyordu. Bu durumu düzelttik. Ben Superman olarak görülmeyi de sevmem. Şansımız da iyi gitti şampiyon olduk. Taraftarımızın desteğini görünce şok oldular. UEFA bunlardan çok etkilendi ve bize saygı duydu.
Yapılanlarla UEFA bize saygı duydu. Tarihinde ilk defa bir kulüp ile ikinci defa yapılandırma anlaşması yaptı. Rakiplerimiz şoka girdi, haklılar. Ben olsam ben de şaşırırım. 12 Haziran'da kapı gibi katılım belgesini aldım, bitti.
Şu anda UEFA çok dürüst, sağlıklı bir kurum. Men gibi tersi bir durumu düşünemiyorum.
"Biz Cavanda'yı 2.4 milyon avroya sattık. Milli problem olmuştu bu oyuncu artık. Nagatomo transferini 5.5 milyondan 2.8'e indirdik. Biz bir çingene pazarlığı daha yaptık ve 2.5 milyon avroya bitirdik."

0 yorum :

Yorum Gönder